Monday, July 27, 2009

ORANG KAYA SELALUNYA BANYAK MEMBACA

Hari nii aku nak syer ngan korang.. pasal buku yang baru jee habis aku baca.. tajuk buku nii THE ART OF CLOSING THE SALE.. yang ditulis oleh BRIAN TRACY

Bagus gak buku nii.. sebab ada banyak benda baru.. yang boleh aku belajar.. terutama yang melibatkan amalan membaca

Kata penulis buku nii.. amalan membaca nii.. akan suburkan minda kita. Caranya sekurang-kurangnya kita peruntukan masa selama 30 – 60 minit setiap hari.. kita mesti membaca buku.. terutama yang berkaitan ngan bidang kita

Sapa-sapa minat hartanah.. baca laa buku hartanah.. sapa minat pelaburan.. bole baca buku pelaburan..

Sebab kata penulis lagi.. apa yang kita masukkan ke dalam minda, dalam masa satu jam pertama setiap hari, menentukan keadaan minda kita sepanjang hari.. wowowowowo.. hu hu hu

Katakan kita membaca 30 minit sehari.. seminggu kita boleh habiskan satu buku.. kalo setahun 50 buah buku.. kalo sepuluh tahun sudah 500 buku.. kalo dah baca 500 buah buku tuu.. tuu dah tahap gaban tuu. hu hu hu

Oklaa.. rasa-rasa pasni korang nak baca buku apa ekkk?? Renung-renungkan

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576

7 comments:

askrool said...

Iqra....kita tidak mengambil iktibar.....sedangkan terang2 ada disampaikan.....

Saiful said...

patutla lama tak update blog..rupa ye sibuk baca buku skrg ni..hehe

juruukur said...

askrool.. betul tuu.. bacalah.. jom kita ambik ikhtibar.. hu hu hu

saiful.. he he he.. kasi tambah protein minda.. hu hu hu

KEOWN said...

Aku hari-hari kena baca buku.....

Tak baca buku tak ada ilmu....

baca blog pun termasuk dalam kategori membaca... hehehhehe

juruukur said...

ayoo keown.. tak membaca.. boleh gersang kepala otak.. hu hu hu

juruukur said...

keown.. ada tanah kat port dickson.. 20ekar.. harga 306K.. ada berani?

KEOWN said...

boleh.. tapi cash tak cukup nie...carik kapal tambahan lah...

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP