Wednesday, July 15, 2009

JANGAN SUSAHKAN TUAN TANAH YANG LAIN

Hari nii aku ada meeting kat Pejabat Tanah Bangi.. biasalah.. apa lagi.. kalo tak bincang, masalah tanah yang tak habis-habis

Al kisah ceritanya.. klien aku nii.. Si Kak N.. dulu dia beli tanah.. 2 ekar kat Hulu Langat.. tapi geran dia kongsi-kongsi.. dia kongsi ngan Abang R sekar dan Datin H sekar

Sekarang nii.. mereka semua dah tua-tua.. jadi masing-masing nak dapatkan geran individu.. kononya mudah nak bagi kat anak-anak

Aku setuju usaha kak N nii.. yelah kalo geran kongsi-kongsi nii.. nak gadai kee.. nak jual kee.. susah beb.. sebab nak kena dapatkan persetujuan semua tuan tanah

Malangnya usaha kak N terbantut sikit.. sebab Abang R dan Datin H.. tak nak bagi kerjasama. Mereka macam tak peduli jee.. kesian kak N

Tapi syukur laa kak N tak cepat putus asa.. dia mengadu masalah nii kat pejabat tanah.. dan tadi alhamdulilah.. nampaknya mesyuarat berjalan lancar.. tak dee pun bantahan dari Abang R dan Datin H..

Insyaallah dalam sebulan lagi.. permohonan kak N akan lulus.. dan bole laa kak N dapat geran individu.. tahniah kak N

NILAI TANAH
Nilai tanah untuk area nii dalam RM120K sekar
Kak N ada 2 ekar : 240K
Abang R sekar : 120K
Datin H sekar : 120K
TOTAL : RM480K

UPAH UKUR
Upah pecah geran tanah dalam : 6.5K

HASIL
Kak N dapat geran individu.. atas nama kak N sendiri.. nilai tanah dia RM240K.. nak jual kee.. nak gadai kee dah senang dah..
Abang R dan Datin H.. masih lagi geran kongsi-kongsi

Aku heran laa.. kenapa laa mereka nii.. tak nak uruskan tanah mereka ekkk.. rugi laa.. bukan dia jee rugi.. kita pun rugi gak… sebab tanah tuu tanah rezab Melayu.. last last Melayu gak yang rugi.. hampeh betul laa

Kalo laa.. Abang R ngan Datin H nak bagi tanah free.. korang rasa korang nak tak?


INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576

7 comments:

zerocredit said...

Kalo laa.. Abang R ngan Datin H nak bagi tanah free.. korang rasa korang nak tak?


alhamdulillah...aku nak sangat.

juruukur said...

aku pun mau.. dari terbiar cam tuu jee.. lebih baik bg kat orang muda.. cam kita.. tul tak?

topeq said...

klu die offer aku nk share gak..kasi tanam2 ape yg patut...hehehehe...

kayzen said...

wa pon mau jugak... hahahahha

bling2 said...

aku xnk..
psl urusan yg dgn kak N ni pon diaorg bermasalah..
ish...

ojah said...

nak.. nak.. pastu buat mcm Kak N la.. buat geran asing2.. selamatttt....

bro juruukur, apa pandangan bro pasal iklan di bawah? menarik ke idak??

http://www.mudah.my/Tanah-di-Pulau-Redang-3404539.htm

muazammustaffa said...

kadang-kadang pelik dgn sikap org melayu?????!!!!
tak blh sepakat!!!!!!
tak blh tgk org lebih!!!!!
tak blh kerjasama!!!!!

padahal org islam.....

aku pernah dpt kerja ukur mcm kes ini tapi pelangan aku org besar, tu yg pelik

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP