Monday, February 23, 2009

JOM MAIN CPO

Jumaat lepas.. aku ada menghadiri perbincangan FCPO anjuran sifu Putra78. Diskusi nii dikepalai oleh sifu Putra78 sendiri dan dibantu oleh Sifu Hannan. Best ooo.. aktiviti kami bermula dari jam 9.00 malam sampai lah lewat pagi. Ramai gak yang datang.. antaranya saudara wakata, nogix, mdfairus dan Faiz

Kami didedahkan pasal FCPO.. kelas cam nii lah aku suka, tak mengantuk.. memang sesuai bagi aku yang malas membaca nii. Cukup hand on.. ilmu tu terus dari sifu kepada anak murid. Bab nii.. aku teringat pulak masa zaman sekolah dulu.. masuk kelas tuition.. ha ha ha.. bezanya kelas dia orang nii.. tak dee exam jee.. tu yang syok tuu

Tima kasih sifu Putra78.. sebab sanggup syer pengalaman pasal CPO ngan kami. Aku syukur sangat.. hasil bantuan ko.. baru lah aku paham pasal CPO.. tahu sikit-sikit baca graf, pastu tahu cam mana nak trade.

Istimewanya belajar ngan Sifu Putra dan Sifu Hannan nii.. sebab mereka tu, dah lama trade. Dah banyak pengalaman. So mereka dah rasa jatuh bangun main CPO nii.. Hasilnya.. mereka dah jumpa teknik investment yang menarik. Dan teknik ni jugak.. mereka syer ngan kami semua

Setakad hari nii.. aku tak boleh komen.. samada bagus atau tak main CPO nii.. sebab aku belum ada pengalaman lagi. Tapi bagi aku.. apa kita nak takut. Walau pun ramai kata.. main saham nii.. risiko besar.. rugi lah.. tapi bagi aku.. kalo kita jumpa sifu yang bagus.. kita boleh berjaya.. betul tak?

Misalnya.. sebelum nii.. ramai jugak bagi tau.. invest kat rumah rugi.. tak untung dan macam-macam lagi.. tapi bila Sifu Pie boleh berjaya.. baru lah kita ikut sama. Sebenarnya semua benda ada risiko.. macam bawak motor.. pandu kereta.. semua tuu risiko gak.. tapi kenapa semua orang masih memandu..? heran kan

Apa pun.. Untuk cuba trade CPO nii.. sebagai langkah awal.. tadi aku dah pun gi daftar untuk bukak akaun, kat JF APEX Kajang. Dan insyallah mungkin Rabu nii.. aku dah boleh start belajar trade kot. Untuk Sifu Hannan n Sifu Putra78.. aku perlukan bantuan korang.. guide aku ekk

Modal awal nak trade nii pulak.. RM7K jee.. bila lepas jee akaun kita tuu didaftarkan.. jadi kita kena masukkan duit RM7K tadi ke dalam no akuan yang APEX tetapkan. Pastu leh trade. Setiap kali jual atau beli.. APEX charge RM30 jee.. kira murah gak nii.. sebab ada yang aku dengar, ada broker charge RM50.00 setiap kali jual-beli..

Pada pandangan aku.. main CPO nii.. sama lah macam jual burger. Sebab modal nak jual burger pun dalam RM7K gak.. beli stall, beli tong gas, beli burger dan lain-lain. Kalo lokasi baik.. mungkin untung banyak.. kalo sebaliknya.. untung ciput.. tapi yang lebih penting.. aku cuba CPO nii.. sebab aku nak belajar.. teknik investment untuk dapatkan pasif income.. tu jee

Walau pun Sifu Putra.. boleh dapat banyak income hasil trade kat CPO nii.. tapi bagi aku.. yang baru je nak kenal CPO.. aku tetapkan matlamat rendah jee.. dapat RM500 sebulan pun dah cukup baik.. korang rasa aku boleh tak? Apa pun.. nanti aku kasi update dalam blog.. untuk perkembangan CPO aku..

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012 3193576

33 comments:

Anonymous said...

semoga berjaya afizal dgn cpo. satu hari nanti aku pun akan belajar dgn sifu Putra dan Hannan. dah lama aku dgr pasal diaorang nie dari BJ.
btw betul ke dh pakai VRC nie fizal??

Anonymous said...

vrc tuu apa? he he.. moto ke?

Anonymous said...

abuya.. tak dee lah.. aku masih setia.. pakai keta malaysia jee..

MattDemon said...

ye la...Honda Malaysia..hehe

apa2 hal Fizal..good luck..terima kasih kat sifoo Putea yg telah membuka mata terhadap dunia CPO..aku tengah belajar melalui online ngan gigih nie..baru la ader basic bila masuk kelas nanti..hehe:)

MattDemon said...

Hafizal...aku terkilan betul la bila ko cakap ko daftar ngan JF APEX Kajang, ko tau apsal..ko tatau kan..hehe..nak story la nie..

sebab bapak sedara tiri aku (datuk aku kaween 6 kali)keje situu..!!..dah lama aku cuba usya2 dia pasal saham..dia cakap kena ader orang dalam la..baru tau real time info..tak delayed spt kat screen...abiss bukan dia leh jadik orang dalam aku ke...

moralnyer..tak semua yg sudi kongsi ilmu ngan kita kan..kalu tengokkan, bro Putra tuh bukan ader pertalian darah pong ngan ko..tapi kenapa dia sudi kongsi ilmu..well..rambut sama itam beb...akaun bank lain2...

sbb tu la kelebihan yg dok kat Mesia ni...leh berdamping ngan sifoo2..Pie, Putra, Hanan, Faris..termasuk JuruUkur dll bagi tujuan penambahan ilmu..ilmu kena carik beb..dia tak datang sendiri..so gunakan kelebihan anda berada kat Mesia...sebelum and kena buang ke negara lain...

Regards.

Anonymous said...

wow juruukur telah maju setapak lagi.. langkah demi langkah semua ke hadapan.. tahniah!

Anonymous said...

matt.. setuju setuju.. kita kena belajar.. pastu kena berani utk invest.. rugi tu dah pasti.. tapi sebagai investor.. kita kena pikir sebaliknya

bab nak tanggung risiko nii.. tak ramai yang berani, termasuklah diri aku sendiri.. ha ha ha

kayzen.. aku sekadar mencuba.. doakan aku ekk

nogix said...

syabas bro... dah mula langkah pertama..hope dapat la wat profit ye,sama2 kite blajo sambil trade :-)

Anonymous said...

nogix.. ha ha ha .. kita cuba ekk.. mana tau boleh untung

Grizzly snowy panda bear said...

wowow..sudah bukak itu akaun..pantas! aku je masih disini

KEOWN said...

jurukur,.... CPO nie boleh tidur malam dan tak takut bangun pagie ka...


hehehhe


kalau ok.. ajarlah aku plak ok..

Grizzly snowy panda bear said...

eh..juruukur..ada numnber opiser apex tu..untung ni rm30/transaksi...hmmm...

Anonymous said...

Wah ! dah makin maju tuan surveyor. Ni kena menuntut dgn tuan hamba ni.

Anonymous said...

wakata.. aku baru bukak akaun jee.. hari baru boleh trade..

keown.. boleh tido.. boleh bangun.. tapi masalahnya waktu patut trade.. aku selalu kat luar.. meeting.. jadi aku kena carik partner untuk trade nii.. setakad nii no komen.. lom try lagi.. nanti ada untung aku ello ko..

wakata.. cik faizura hp : 012 3745624 atau opis 03-8736 0730

saipul-perancang.. ha ha ha.. aku cuba jee.. aku rasa kalo kena gaya.. syok gak main cpo nii.. nanti aku update kat ko..

Anonymous said...

Fizal, tahniah!.

Apex ada online CPO tracker macam OSK jugak ke?. menarik gak ni, pasal dia dekat Kajang je.

Anonymous said...

dodi.. sorry.. setakad hari nii.. aku trade, aku mintak tolong sifu hannan and sifu putra bantu bila nak in out.. trade tak tengok graf pun.. tu tak syok tuu.. macam tok bomoh jee.. kawan2 suruh masuk.. kita masuk.. kawan2 suruh keluar kita keluar.. movement tuu tak nampak

Sebab banyak masa aku.. aku kerja kat luar

Admin said...

salam...
saya berminat tol ar ngan bende2 inbestment ni.. sy pon baru je abis blaja.. abk survey gak... hehe..
sy cume nak tanye pendapat org yang lebey dewase je la.. mcm mana klu sy ambik PL pastu dump dlm ASB and then wat OD utk main CPO untuk dapatkan income lbey.. adakah ini terjamin??
sy berminat nak invest dlm property... tp lom ckup dewase plak nak wat housing loan.. sbb tu saya terfikir CPO ni smentare nak tunggu mase lepas utk wat housing loan.. taknak buang byk mase.. sbb start awal invest lg bgus dr lbt..
harap beri tunjuk ajar... kalu ade wat kelas CPO sy nak join gak..

Anonymous said...

Muhd Nusser.. boleh jee ambik PL.. pastu park kat ASB.. pastu lak buat OD..tapi yang paling penting.. ko kena ambik kira pasal interest ekk

pengalaman aku.. selama nii dividen ASB lebih tinggi dari interest OD.. so kalo proses tu berterusan.. kira kita tak de risiko lah

pasal main CPO nii.. memang syok.. proses nak untung/rugi tuu cepat sangat.. tapi sebelum main game nii.. bagus rujuk ngan sifu Putra78 ngan sifu Hannan

sebabkan aku nii.. suka hartanah.. aku syorkan.. bagus main hartanah dulu kot.. untung hartanah lagi best.. kasar beb

main hartanah nii pulak.. secure.. bank boleh bagi loan.. boleh refinance.. boleh od.. macam-macam lagi

apa pun.. ko timbang-timbang dulu ekk.. sebelum invest

Admin said...

hmm.. takpe2.. sy pon tgh tanye2 je dulu skang ni.. nk survey ane2 yg ptt.. mmg igt nak invest in property je.. cume skang lom leh wat housing loan je.. kije pon baru 2bln je.. tatau bpe bulan kije baru leh wat housing loan.. kije swasta plak tu.. hehe..
anyway.. trime kasih atas pendapat.. hehe..

Anonymous said...

muhd Nusser.. apa kata kita main game cashflow101 dulu.. game nii simulasi pasal pelaburan dan pengurusan financial

Nak main?

Admin said...

hehe.. sy ade terbace gak game tu dalam buku rich dad poor dad.. nmpak cm best.. hehe.. leh gak kalu nak maen.. slalunye lepak maen katne ye?? hehe.. kalau nak maen leh la ajak... kalu free sy leh join skaki tiga..

Anonymous said...

wow...sifu mau start CPO..

dasyat2...nie dah otai nie...

note: kawe dari dulu nak blajaq..tak blajaq2 lagik lar...hehehe

Anonymous said...

muhd Nusser.. aku ada game tuu.. kalo nak main.. bagi tau lah..ajak kawan2 sekali.. dalam 2-3 orang.. best main game nii

lokasi, masa, tarikh.. korang tetapkan.. pastu nanti aku datang.. leh cam tuu?

ayipp.. aku baru nak belajar.. best main cpo nii.. cepat gila.. untung cepat, rugi pun cepat gak.. boleh sakit jantung ooo

aku syorkan.. sapa-sapa nak main cpo.. berguru dulu ngan sifu hanan, sifu putra78

mereka tuu.. sifu tahap gaban.. ha ha ha

Azman Ali said...

Muhd Nusser ni UCIN ke?

Anonymous said...

kat ner nak register gan sifu2 ni sumer

Anonymous said...

nahar.. kalo ko nak berguru ngan sifu hanan , sifu putra78 nii

ko sms no phone ko kat aku.. nanti kalo dia orang ada buat kelas.. aku ello ko..

Anonymous said...

azman.. jejak kasih nii.. ha ha ha

Admin said...

owh.. camtu plak ke?? nak ajak sape lagi je yang maen?? takde kawan pon kat sini.. man tu pon wat2 tak kenal plak name tu.. ucin la.. huhuhu...

Anonymous said...

ko ajak je.. sapa-sapa lagi.. kawan-kawan ko tu.. dalam 2-3 orang jee.. pastu kita main cashflow101

kalau main tempat lain.. kita kena bayar.. ada yang charge sampai RM70 satu sesi.. tapi ngan kami.. free jee.. sambil main.. sambil belajar financial..

ko tinggal kat mana?

Admin said...

hehe.. wat mase skang ni de kat joho.. tgh cuti.. nexweek bru blk gombak.. hehe.. nanti ade yang nak join saya bitau la...
hmm.. klas yang cpo tu sape2 pon leh datang eh??

Anonymous said...

wow...juruukur...bile mau wat game board CF 101 tu...mau rasa..ari tu masa kat Melaka...tak sempat main dan belajar..sempat tgk2 jer..mau blajar teknik2 sifu...bile sifu free ek???

Anonymous said...

ayip.. boleh jee main.. ko ajak jee.. kawan-kawan dalam 2-3 orang.. pastu ko set tempat, masa, tarikh.

nanti kami datang.. kita main sesama.. sambil main.. sambil belajar.. free jee..

muhd nusser.. kalo ko kat johor.. ko rujuk ngan sifu jeguk (azmir 012-7137131)dia tahu kat mana boleh main CF..

Anonymous said...

Encik Hafizal..
Thanks Sebab Promote CPO dan Apex dalam Blog Encik..

Regards;
JF APEX Sec Bhd

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP