Friday, February 20, 2009

BLOG ATAU WEBSITE YANG KORANG SELALU EXPLORE?

Aku nak mintak tolong kat korang.. kalau boleh.. syer ngan kawan-kawan semua.. apa blog atau website yang selalu korang explore.. tak kisah lah.. samada blog dari Malaysia atau luar negara. Lebih cantik.. korang kenal blogger tu.. dan korang tahu tahap pencapaian perniagaan yang dia orang tengah buat

Sebab semalam.. kawan lama aku.. Abang Lan.. ada sms ajak aku explore blog dia.. pasal dia ada jual jam antic.. bila aku explore lebih lanjut bab jam antic nii.. kesannya kat luar sana.. ramai peminat jam, yang selama nii, kita terlepas pandang

Kata Abang Lan lagi.. sebelum nii… dia jual jam antic kat mudah.com atau kat ebay jee.. dan setakad hari nii.. dia dah jual lebih 250 unit… banyak kan..

Aku rasa, tak yah lah kita kira, berapa yang Abang Lan untung.. hasil jual jam antic nii.. tapi yang mustahak bagi kita.. macam mana dia boleh terpanggil.. tiba-tiba ada idea nak buat benda nii

Kadang-kadang.. kita tak perasan.. ada benda kat sekeliling kita.. yang sebenarnya benda tuu ramai orang suka.. minat nak beli benda tuu.. tapi kita tak ambik peluang, untuk niagakan benda tu kat internet.. jadi rugilah

Bagi kes kita.. walaupun kita nii investor dalam hartanah.. beli rumah lelong, pastu sewa, jual, refinance dan macam-macam lagi.. tapi aku rasa tak salah kalo kita cebur bidang lain… sebab bisnes guna internet nii.. mudah sangat.. pakai blog pun dah cukup.. pastu barang kita tuu.. kita boleh hantar pakai pos atau email jee kat klien.. dan untung memang berbaloi

Jom lah kita kongsikan info, pasal blog atau website yang korang minat.. mana tau.. pasni kita ada idea.. kita kasi upgrade idea tadi.. tiru macam JEPUN.. pastu boleh niaga benda yang sama

Antara blog yang aku selalu explore :




INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576

4 comments:

Anonymous said...

Betul tu saya setuju, manfaatkan blog yang disediakan sebagai medan jana minda, profit dan apa juga yang menguntungkan. perniagaan biar niaga barang karat asal profit baik.

Anonymous said...

paling aku minat Pakdi blog, Bicara Jutawan dan Cari Gold. drpd sinilah aku kenal pie2020, Minda Hartawan (ko ler), faris dll. good topic & knowledge available inside those blog. kawan2 lain apa blog lain yg best?

Anonymous said...

abuya.. tima kasih syer info..

KEOWN said...

semua laman web diatas bagus dan berinfo..... wajar menjadi ikutan dan panduan.. siapa yang tak bz boleh menulis buku/e-book tentang.." mengilham harapan.. mencetus kekayaan" - cetusan ilmu pelaburah hartanah via internet. Penulisan tentang sumber ilmu hartanah daripada blog internet

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP