Tuesday, November 4, 2008

JOM...MOHON TANAH TOL

Tanah TOL nii, atau dalam bahasa melayu nya.. LESEN MENDUDUKI SEMENTARA.. kita semua boleh mohon... warganegara Malaysia, umur 18 tahun keatas. Macam Azman, Faris, Pie and kawan kawan lain nak mohon pun boleh gak.. Tanah tanah yang boleh kita mohon, misalnya rezab parit, rezab jalan, rezab hutan, rezab lombong, rezab TNB dan lain-lain rezab lah.. Yang paling mudah rezab TNB lah.. Korang nampak jee transmission line.. bawah laluan transmission tuu semua boleh mohon TOL

Terpulang lah korang nak buat apa.. Boleh tanam pokok, boleh bela ayam, Asalkan korang tanam pokok kontan jee. Nak buat nursery pun leh gak.. Jangan lak tanam pokok durian sudahlah.. mau black out lak satu Malaya nanti.. heheh

Tanah TOL ni,, tak de geran.. cuma kita dapat lesen jee.. maksudnya tanah nii tak leh lah nak cagar kat bank.. Kadar bayaran lak RM100 seekar untuk setahun.. Murah kan..

Apa lagi geng.. mohon lah.. pasni kita semua boleh berkebun.. ehhehe....

14 comments:

bling2 said...

maybe ni leh jdkan maklumat tambahan
http://www.ptgwp.gov.my/pg_proclesen.htm

tnh bwh TNB tu diorg panggil Rentis...

xsemua tnh bwh laluan kabel TNB tu TNB yg punya. ade yg TNB pajak dr owner...

tp, jgn jdkan alasan utk kata tidak! still leh mohon TOL drpd biarkan tnh tu terbiar. hehe

aku cdg nk mohon TOL rentis ni nk tnm nenas or serai... tp risau sapa nk tgk je psl tkt kn curi n diserang haiwan perosak (en. monyet) hehe

Azman Ali said...

cane kite nak tau rezab jalan sume tu fizal? kalo kite nak mohon kat pejabat tanah la yer..hehe... best gilos kalo leh dpt...

juruukur said...

Betul tuu bling2.. mohon jee.... peluang nak dapat tuu mesti ada.. semalam aku uruskan tanah TOL bawah rentis TNB, boleh dapat.. sewa ngan MAJLIS PERBANDARAN SEPANG.. Best lah

juruukur said...

Azman.. nak tau info tuu.. kena refer ngan pejabat tanah atau ngan juruukur.. mereka ada semua maklumat tuu.. heheh

Kalau ko nak mohon.. bagi tau akuu.. aku sedia membantu..

mH said...

Saya orang baru kat sini. Minat lah nak mohon tanah TOL. Kalau kat area Putrajaya nieh, nk check tanah TOL ngan Putrajaya Holdings ker? Bahagian mana?

juruukur said...

Nak semak tanah TOL.. semak kat pejabat tanah Sepang.. bahagian pelan..

Ko semak kat area sekolah teknik sepang.. area tepi sungai, area bawah talian TNB tuu..

Anonymous said...

Salam ,
Kalau nak bela lembu leh tak?
Tq

peng said...

hai..kalau tnh tu kita dah tau kt mana lokasi dia..masih kena pg pjbt tnh jugak ke?

Anonymous said...

assalamualaikum..
JURUUKUR- saya nak apply,awak boleh tolong saya tak? :)
anne 010-4046469

Abdul Gani said...

Assalamualaikum,

Saya nak pohon tanah TOL harap beri panduan nak mula di mana...... saya dah jumpa tanah TOL TNB dekat rumah saya.....

abdulgani.abdulrahim@gmail.com

MrKelisa said...

Salam,

Saya ada satu tanah TNB TOL berdekatan Putrajaya. Ada sesapa yang boleh bantu proses untuk dapatkannya?

azizi8090atgmaildotcom

Muhamad Najib said...

As salam...saye berminat nak usahakan tanah rizab jps dgn tnb secara berkumpulan...mohon share bagaimana caraya?...dr makin hari makin membiak bangkel serta stor besi buruk..baik sye dgn kwn usaha bercucuk tanam....jasa saudara amat dihargai, terima kasih

muhamadnajibismail@yahoo.com.my

jojoi said...

saya nak buat tanaman sikit dlm 2-3ekar tanah kat perak..kalo blh dkt ngan ipoh....mohon nak mintak pendapat dan bantuan kawan2 saya di sini dalam cara-cara mendapatkan tanah rizab kalo boleh yg dr badan2 kerajaan.....mkaseh2 byk sbb mmbantu

fauzan said...

saya nak buat tanaman sikit dlm 2-3ekar tanah kat perak..kalo blh dkt ngan ipoh....mohon nak mintak pendapat dan bantuan kawan2 saya di sini dalam cara-cara mendapatkan tanah rizab kalo boleh yg dr badan2 kerajaan.....mkaseh2 byk sbb mmbantu

kalo ade ape2 info boleh emailkan kpd saya:muhdfauzan1987@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP