Wednesday, November 19, 2008

APA NAK BUAT, KALAU TANAH KORANG DICEROBOH?

Pagi tadi aku ada meeting kat Klang, untuk bincangkan masalah klien aku. En Hamid ni ada tanah 124 ekar kat daerah Hulu Langat. Dulu kawasan nii bekas lombong. Banyak lah kolam-kolam tinggal

Apa yang berlaku sekarang nii.. Ada orang tengah ceroboh tanah En Hamid.. Buat kolam ikan lagi. Jadi meeting tadi, dia mintak aku bantu untuk buat tindakan yang sesuai, supaya orang yang ceroboh tadi boleh keluar dari tanah dia

Baik En Hamid... saya patuh arahan. heheh. Kecik punya hal lahh

Jadi esok aku akan buat site visit dengan pekerja dia. Pastu ambik gambar kawasan yang diceroboh. Nanti aku akan buat surat kepada Pejabat Tanah untuk maklumkan perkara nii

Pastu aku akan buat kerja ukur kat site, ambik semua maklumat, tandakan sempadan balik dan sediakan pelan. Kalu lah betul.. orang tuu ceroboh tanah En Hamid.. aku akan hantar pelan yang aku siapkan tuu pada Pejabat Tanah gak. Nanti pejabat tanah akan panggil orang yang ceroboh tuu untuk berbincang dengan En Hamid.

Best borak ngan orang kaya ni. Banyak nasihat yang dia syer ngan aku. Antaranya ...

1. Zal.. untuk jadi mewah, invest dalam hartanah.. terutama tanah.. sebab tanah tak ada limit harga
2. Banyak bagi sedekah Zal. Ko bagi 1 pasti ko dapat balik 10
3. Kalau ko ada idea menarik, syer dengan orang kaya. Jangan simpan jee
4. Aku buat my first milion bila umur aku 40 tahun. Jadi Zal ko boleh capai pada umur berapa?

Cabaran siut... cabarann.. cabaran..

Aku sahut cabaran.. akan ku buktikan.. sebelum umur aku 35 tahun, aku pastikan pasif income aku mesti lebih tinggi dari perbelanjaan.

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR

5 comments:

gourgeous guy said...

hafizal umur ko brape ni?sama je mcm target aku sebelum umur 35 aku mesti jutawan....

Anonymous said...

32 tahun.. dah tua lah.. Aku tak nak jadi jutawan pun. Aku nak pasif income aku lebih dari perbelanjaan sudah lah..

Dapat tahap tuu dah cukup, aku berjaya dah.. heheh

Anonymous said...

eh..eh...sama umur dgn aku ler ko nie hafizal. aku doakan semoga perjlanan ko menuju ke destinasi pasif income > dari expend akan berjaya. tapi jgn lupakn kita org yer hafizal. god bless you.

Anonymous said...

Hafizal..
jika ada lagi tanah kg,...
nak tangkap simpan atau buat sawit,..
ajak kawan..
mohon..

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP