Friday, April 2, 2010

LAWAN TETAP LAWAN.. HAK TETAP HAK

Hari nii.. aku rasa.. bagus aku syer ngan korang.. pasal kisah suka duka Abang K.. mudah-mudahan benda nii.. bole jadi pengajaran untuk kita semua

Al kisahnya.. dulu Abang K ada beli tanah.. kat area Sg Buluh.. tak besar pun.. sekar jee.. tapi tanah tuu lot kediaman. Ngan harga 300K..

Untuk mudahkan urus niaga.. jadi abang K pun.. lantik laa lawyer.. untuk uruskan proses pindah milik.. dari nama tuan tanah asal kepada nama dia. Alhamdulilah semua berjalan ngan baik.. dan selesai ngan sempurna

Pastu.. abang K pun masuk la permohonan.. nak pecahkan tanah tadi.. kepada 6 lot bungalow.. jadi dia pun.. lantik laa lawyer yang sama.. untuk bantu dia..

Korang nak tau.. itu lawyer sudah kencing abang K.. dia sudah buat perjanjian palsu.. sign palsu.. pastu sudah jual lot-lot bungalow abang K tadi.. kepada 6 pembeli baru.. yang syoknya lak.. pihak bank pun bole bagi loan kat pembeli baru.. tanpa pengetahuan abang K

Bila abang K dapat tahu benda.. dia pun lantik lawyer lain.. kasi lawan benda nii.. kasi masuk mahkamah.. dan alhamdulilah.. skrg nii.. benda nii dah pun selesai.. jadi lawyer yang tipu tadi.. dah pun kena struck off.. oleh Lembaga Tatatertib Peguam .. pastu lak.. dia kena bayar balik RM670K pada abg K .. ayooo kesian nya..

Kat site lak.. pembeli-pembeli yang 6 orang tadi.. dah pun buat rumah bungalow masing-masing.. canggih-canggih lak tuu.. sedangkan tanah tadi.. masih lagi nama abang K.. ni kira.. macam ceroboh tanah abang K laa nii..

Lepas nii.. abang K rancang.. nak panggil semua tuan rumah.. yang ceroboh tadii.. untuk dok semeja balik.. cerita hal yang sebenar.. penipuan yang dah berlaku..

Dan abang K cadang.. nak jual balik.. tanah dia tuu kepada mereka yang 6 orang nii.. ngan harga RM100K untuk 1 lot.. Kalo laa semua ni berjalan lancer.. abang K kayooo oooo

Jom kita kira untung abang K

KOS
Beli tanah : RM300K
Urusan lawyer : RM10K
Urusan lain –lain : RM50K
Bayaran juruukur : RM20K
Total : RM380K

JUAL
Duit pampasan dari lawyer : RM670K
Duit saguhati dari Bar Council : RM40K
Jual 6 lot bungalow : RM600K
Total : RM1,310,000

UNTUNG : RM1,310,000 – RM380K : RM930K..


Ayooo banyaknya untung ooo.. tanah sekar jee.. tapi untung… 930K tuuu.. besttt best.. apa pun.. tahniah bang K.. tahap jutawan tuuu.. he he he.. korang tak rasa geram kee?..layan tanah sekar dua.. bole untung juta-juta.. he he he

ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

4 comments:

Anonymous said...

gurlp...tergigit lidah tengok figure yg bang K akn dapat..rezeki dia walaupun dianiaya...

-tinta-

Abe said...

Happy ending at last!

Tp untuk tanah yg pecah lot, ada kemungkinan tak kalau kita terbeli tanah yg keluasanya sebenarnya lebih kecil dgn luas yg ditunjukkan dlm S&P?

juruukur said...

tinta.. bayakkan.. he he he

abe.. ada gak.. sebab bila kita beli tuu.. masa tuu geran sementara.. belum ukur halus lagi.. lepas ukur.. baru kita dapat.. luas sebenar.. selalunya dalam +/- 5% beza jee

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP