Wednesday, April 21, 2010

“JANGAN SAMPAI.. AKU BAWAK KELUAR PARANG PANJANG”

Suka aku pesan kat korang semua.. kalo korang ada tanah.. yang geran kongsi-kongsi nii.. bagus korang kasi urus tanah korang tuu.. kasi urus sampai selesai.. sampai dapat geran masing-masing. Kalo tak diurus benda nii.. nanti sampai ke sudah.. bole gaduh adik beradik beb..

Bukan apa.. macam petang semalam.. aku ada meeting kat Gombak.. bincang pasal satu tanah.. tapi banyak tuan laa.. mula-mula bincang tuu.. semua tuan-tuan tanah baik jee.. tapi last-last.. gaduh besar beb.. semua cerita keluar.. macam-macam maki hamun terhambur keluar broo.. Cuma dia orang.. tak bawak keluar parang panjang je lagi.. ngeri beb semalam

Jadi aku cadangkan laa.. kalo korang ada tanah yang cam nii.. korang kasi duduk bebaik.. bincang ngan adik beradik bebaik.. jangan cepat merajuk.. jangan gaduh-gaduh.. kasi urus tanah korang tuu..

Bila korang dapat jee geran.. korang dah senang.. nak cagar kat bank bole.. nak jual, nak pajak, nak gadai.. semua senang.. nilai tanah lak.. naik mendadak.. tak dee lagi.. gaduh-gaduh sempadan.. cukai tanah lak.. sendiri-sendiri bayar.. kan cantik macam tuu

Jadi ingat tuu.. kasi urus tanah korang..

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

14 comments:

Anonymous said...

Salam bro,
bahaya juga yer harta bernama Tanah ni yer. 'Orang kita' ker yang sampai bermaki hamun tu. Emm...
Aku nak tanya, kalau aku ada tanah pertanian, luas suku ekar je. Kalau nak convert kepada lot kediaman, berapa lot agak2 yang sesuai aku buat? keluasan yg sesuai untuk banglo comel. terima kasih

Anonymous said...

salam juruukur.

kalo adik beradik tak nak pecah geran ni mcmmana? tanah dah berpuluh tahun,yg nama asal suma dah takder, bila nak pecah geran suma taknak lak tu. :(

-kak long-

juruukur said...

kalo tanah suku ekar.. bole pecah geran tuu.. dapatkan geran individu..

pastu bole tukar syarat.. jadikan bangunan kediaman..

aku rasa. kalo suku ekar.. dalam 10,000kp.. bole pecah 2 jee.. satu lot 5000kp..

juruukur said...

kak long.. mula-mula.. kena selesai urusan pusaka dulu..

pastu bincang ngan adik beradik.. kasi pecah geran.. dapatkan geran individu..

rugi beb.. kalo tak urus

~tuah.rimbun~ said...

adik beradik jgn lah gaduh
kesian la mak bapak kat kubor tu?....

juruukur said...

tul tuu tuah rimbun.. orang tua susah2 beli tanah.. pastu bagi kat anak cucu.. kononya nak senang anak cucu..

tapi anak cucu.. gaduh2 laakk.. kesian laa orang tua

mdizone said...

pada aku bodoh la orang yang gaduh pasal tanah ni...padahal tanah tu bukan diorang yang dapatkan...tak malu ke nak bergaduh atas harta yang diorang bukan dapat dengan titik peluh sendiri...buat malu kaum je...kira dah dapat tu pun untung dah...sian mak bapak yang dah tade tu...ingatkan tinggalkan harta, anak cucu boleh senang skit...sekali makin hancus...baik takyah tinggalkan apa2 kalau macam tu...pandai2 sendiri carik harta sendiri...otak ada pakai la...ahaks emo plak aku tiba2... :P

juruukur said...

izwan.. sabar-sabar.. he he he... mana laa tau.. ada saudara mara kita.. yang gaduh-gaduh pasal tanah..

jadi.. ambik laa benda nii.. sebagai pengajaran..

treec00l said...

yang gadoh2 tu, sebab tak paham tu.

diorang x nampak ape pekdah pecah lot & upgrade status tanah.

better hire juruukur untuk buat presentation in figures.

insyaAllah bila depa dah nampak, depa akan setuju melihatkan RM yang banyak tu. maaf kalau ade yg terase ye. tp itulah hakikatnye.


contoh mudah, saman. orang tak langgar lampu merah sebab takot kene saman (RM), bukan nak elak eksiden. betol x?

im said...

salam,
tuan, kalau tanah ada banyak nama n sorang je nak pecah geran yang lain tak nak camne nak buat. ada juga yang dah meninggal dalam geran itu. minta tolong listkan langkah2 yg perlu dibuat hingga dapat geran individu. TQ.

juruukur said...

anuri.. tanah tuu kat mana?

kalo bagi kes macam nii.. aku syorkan.. bincang ngan semua tuan tanah..

pengalaman aku laa.. selaluya dia orang nii.. tak nak pecah geran.. sebab dia orang kena keluarkan kos.. tapi kalo kos tuu kita bole tanggung.. bole laa selesai.. tuan tanah lain.. cuma sign kee

kalo ada lak.. yang meninggal.. itu kena mintak kerjasama pewaris lain.. kasi urus pusaka dul.. bila pusaka dah selesai.. baru bole masuk pecah geran

atau pun.. kita dapatkan perintah mahkamah.. kita kasi lantik lawyer.. suruh lawyer dapatkan perintah mahkamah

bila ada perintah nii.. pejabat tanah bole luluskan permohonan pecah geran kita gak

jangan bimbang.. benda nii sonang joo.. he he he

juruukur said...

fahim.. tul tuu..mereka tak faham.. kalo mereka paham.. mesti nak pecah punya..

jadi bagi mereka yang ada masalah macam nii.. kena laa banyak2 sabar ekk

Abe said...

Ini untuk renungan kita:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ibutiri_duaadikdihalanguruspusakaRM400juta/Article/index_html

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP