Tuesday, April 27, 2010

KERNA DUIT.. MEREKA LUPA HALAL HARAM

Hari nii aku nak syer ngan korang.. pasal dokumen palsu.. macam-macam laa orang sekarang nii.. semua benda dia orang nak tipu.. asalkan benda tuu bole datangkan duit.. mereka lupa halal haram.. main belasah jee

Al kisah ceritanya.. En K sorang nii.. dia nii baru jee berjinak-jinak.. ngan bisnes bikin petrol stesen.. modus operandi dia nii.. dia carik tanah-tanah yang lokasi strategik.. pastu dia bincang ngan tuan tanah.. pastu dia proposed tanah tuu kat syarikat minyak.. kalo syarikat minyak tuu berkenan.. dia orang pun uruskan laa proses selanjutnya.. sampai laa tanah tuu ditukar syarat.. dan bole bikin petrol station

Tapi malangnya.. bila aku semak bebaik dokumen En K nii.. aku dapati.. banyak dokumen palsu.. tajuk permohonan salah.. tipu tandatangan tuan tanah.. urusan tanah tak selesai.. tanah chargee kat bank.. tipu surat pelepasan bank.. tanah kena kaveat.. dan macam-macam laa lagi

Bukan tuu jee.. aku dengar-dengar sebelum nii.. mereka sanggup tipu consultants .. mereka tipu payment engineer, tipu town planner, tipu orang Majlis Perbandaran, tipu juruukur, tipu lawyer.. habis pusing keliling mereka tipu. Astagfirullah

Aku banyak kali.. cuba gak bagi nasihat.. tapi malangnya mereka degil.. kononya semua benda.. dia orang bole kawtim.. bole bagi rasuah.. MasyaAllah.. rendahnya moral orang cenggini

Aku cadangkan laa.. ambik laa benda nii sebagai ikhtibar.. aku percaya.. hidup sederhana tapi berkat.. jauh lebih baik.. berbanding .. hidup mewah sebenarnya keparat

Renung-renungkan

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

9 comments:

Wida said...

Kesian kat anak2.. makan harta haram..

treec00l said...

cari client yg jage solat je bro.

insyaAllah ok :)

juruukur said...

wida.. itu laa.. mereka lupa tuu.. mereka main balun kee

treecool.. insyaallah bro.. itu yang aku harapkan

Shaiful said...

He He He ... jurukur pernah kena ke ngan diorg ni ? aku dah pernah ... tp at the end akan jerut leher diorg balik. x yah tunggu akhirat kat dunia pun dah x aman. Sorang client aku skrg kena pakai armed bodyguard, gi memane kena ada escourt. Mmg kaya la mamat ni pasal buat pam minyak stail tipu keliling.

bird said...

Mmg dasar putar belit..

Matjoe said...

duit buatkan dunia berpusing2

ayip said...

dunia oh dunia....

juruukur said...

shaifull .. mamat nii.. dulu dia pernah tipu ko.. pastu tipu company ko.. last-last.. aku pun dia nak tipu.. hampeh betoi

paling aku geram.. dia sanggup tipu dokumen..

bird, ayip, matjoe.. lumrah alam..

pie2020 said...

eemmm ... orang nak cepat sgt kaya... ayooyoo ...

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP