Thursday, April 1, 2010

HARI-HARI MESTI WINDOW SHOPPING

Aku nak syer ngan kekawan semua.. semalam aku ada meeting ngan Hj B.. kat Shah Alam.. mula-mula tuu.. kita orang bincang pasal tanah Hj B nii laa.. masalah Hj B nii.. tanah dia.. satu geran tapi banyak tuan.. ada 12 nama semuanya.. 2 dari tuan tanah tuu.. susah sangat nak ajak bincang.. kesian Hj B

Ni la.. masalah tanah kongsi-kongsi.. korang bayangkan laa.. kalo laa.. 12 tuan pun susah nak bincang.. macam mana laa kalo sampai 40 tuan.. lagi laa pening kann..

Aku syorkan laa.. sapa-sapa ada tanah cam nii.. kasi urus laa.. jangan cepat merajuk.. jangan cepat mengalah.. kasi urus bebaik.. urus sampai selesai.. sampai masing-masing dapat geran individu..

Biasa laa.. borak pasal tanah nii.. kejap jee.. pastu.. kita orang merapu pasal benda lain laa.. he he he.. aku seronok.. bila Hj B pesan kat aku..

“Setiap hari.. kita kena tengok saham Zal.. tengok BSKL.. tengok 10 saham paling untung.. pastu 10 saham yang rugi”

“Setiap hari.. bukak internet.. surat kabar.. kena tengok rumah lelong.. rumah nak jual.. tanah nak jual.. apartment nak jual.. walau pun kita tak dee modal.. kasi tengok jee.. belasah jee.. kasi window shopping”

Menurut Hj B.. benda nii proses yang baik.. sebab bila kita ada modal nanti.. kita bole terus invest.. tak laa teraba-teraba

Ingat tuu.. hari-hari kena window shopping.. bukan tengok baju.. tengok seluar.. tapi tengok rumah.. tengok hartanah.. he he he

bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

7 comments:

pak wan said...

ooo sy ni golongan window shopper rupenye.. mmg asyik nengok jek listing umah lelong.. nak beli idak mampu hehehe :p

juruukur said...

ojah.. bukan awak ada 32 bijik umah sewa kee? he he he

2bz4money said...

Saya kerap jugak buat 'window shopping' kat blog Minda Hartawan..Semoga TT terus memberi ide & insight..

kayzen said...

ya aku setuju.. hari-hari kita kene cari peluang.. hari ini lebih baik dari semalam..

mdizone said...

yaa setuju2..hari2 mesti window shopping..tgk listing rumah lelong. walaupun sekarang takleh beli lagi, iallah dalam tahun depan sure dah boleh beli.time tu kasi borong la hahaha

juruukur said...

he he he.. window shoping aaa.. tengok rumah.. tengok tanah.. tengaok apartment.. jangan tengok benda lain aaa.. he he he

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP