Tuesday, April 13, 2010

DI MANA ADA MASALAH.. DI SITU ADA DUIT

Aku perhatikan sekarang nii.. bila pihak kerajaan negeri.. benarkan tanah yang kurang sekar.. bole pecah geran.. aku perasan sangat.. ramai kekawan kita.. yang pandai ambik peluang nii.. berjaya buat duit berkepok-kepok beb

Macam saudara N.. dia berjaya beli rumah ngan tanah kat Kuala Langat .. RM100K lebih murah dari market value.. pastu macam kak L lak.. dia berjaya beli tanah kat Sungai Penchala.. ngan harga RM50kp jee.. sedangkan market value untuk tanah kat sana RM145kp.. dan macam saudara H lak.. dia berjaya beli tanah kat Bangi.. 50% murah dari market value..

Aku seronok sangat laa.. sebab dia orang nii kreatif betoi laa.. bila dia orang dapat tahu jee.. tanah yang kurang sekar nii.. dah bole pecah geran.. apa yang dia orang buat.. mereka cepat-cepat carik info.. tanah untuk dijual

Habis semua iklan dia orang call.. Mudah.. The Star.. Berita Harian.. Metro dan lelain.. target mereka nii.. tanah rezab Melayu.. yang satu geran tapi banyak nama

Bila dia orang tau… ada tanah nak jual jee.. cepat-cepat dia orang buat site visit.. pastu cepat-cepat mereka semak zooning.. bila mereka berkenan jee ngan satu-satu tanah tuu.. pastu mereka akan nego harga.. pastu mereka offer lak harga dia orang kat tuan tanah

Sebab dia orang nii tau.. tanah yang satu geran tapi banyak nama.. memang susah nak jual.. pembeli baru tak leh buat loan punya.. semua urusan jual beli.. nak kena pakai cash jee.. kat sini yang mereka juara tuu.. sebab mereka ada cash.. Pastu mereka bole presss harga tanah tuu.. kow kow punya

Bab teknikal lak.. proses nak pecah geran ngan S&P.. aku ngan lawyer yang bantu.. dari A sampai laa kee Z..

Kalo laa.. korang minat nak try.. invest kat tanah lak.. korang cuma carik tanah yang korang suka jee.. kalo bole.. carik yang satu geran banyak nama.. korang nego laa harga ngan tuan tanah.. dapatkan harga yang best.. dan benda-benda teknikal yang lain tuu.. Insyaallah aku ngan our team bole bantu.. Insyaallah

Kalo laa.. orang lain.. bole buat duit berkepok-kepok ngan tanah.. untung gila-gila.. korang tak teringin kee? He he he

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

10 comments:

PG said...

Salam Tuan...
teringin juga...macam lagu Shima..`teringin` tu..hehe

ramli67@gmail.com said...

Salam Fizal, thanks for info saya pun tgh cari jugak tanah camnii. ada lead ke? Saya kat subang, kalau nak partnership pun ok, nak komisen pun boleh.....

asre yasir said...

assalammualaikum tuan tanah.

nak tanya, kalau satu geran banyak nama, tp ada sorang dua dr pemegang tak nak jual. boleh adjust tak?

mohd said...

seperti juga asre saya ada soalan persamaan.

dalam satu lot ada 9 nama,luas keseluruhan 6 ekar..bahagian saya ada 20% dari itu.ada seorg nenek tidak mahu tukar nama walaupun pada anak2nya.
pastinya saya dan yg lain2 penama tidak ada peluang langsung untuk pecah geran kepada individu lot.
apa yg boleh kami buat tuan? amat perlukan pendapat.

bolehkah saya sebagai individu pecah lot saya saya sahaja?

Unknown said...

salam tuan juruukur,
kalu tanah seekar 44000sf
berapa lot boleh buat n berapa rumah boleh tegak,
minta tlg kira budget nak pecah geran tu sekali boleh..

Unknown said...

salam tuan juruukur,
kalu tanah seekar 44000sf
berapa lot boleh buat n berapa rumah boleh tegak,
minta tlg kira budget nak pecah geran tu sekali boleh..

juruukur said...

pg... hu hu hu.. geram kan.. orang lain untung banyak..

ramli.. he he he..

asre.. tanah cam nii.. yang kita carik.. kita bole press harga.. pastu pecah geran

mohd.. kalo tanah tuu kat selangor.. bole buat.. kita bole mohon geran individu.. kalo kat negeri lain.. sy tak brapa pasti

max.. bergantung ngan bentuk tanah.. bole dapat 6.. bole dapat 4 @ 5

Anonymous said...

a)1/2(1.5Ekar) berkongsi geran dengan b)1/2(1.5Ekar) :- A nak jual tanah tp belum pecah geran dan bila buyer nak beli tanah (A) dan terus nak buat permohonan pecah geran. Adakah (A) perlu terlibat sama? Bukan ke buyer kena beli dulu tanah (A) n lepas tu baru buat pecah geran antara buyer dengan (B).Sebab (A) tiada cadangan nah pecah geran dulu tp nak terus jual. buyer nak beli cash 2x bayar. masalahnya nak pecah geran dulu atau buyer beli dulu lepas tu pecah geran ? buyer pun tak buat loan dan adakah (A) masih terlibat sama selepas (A) jual kepada buyer. toooolloooonggggggggggg........... peniingggg....

md_safary said...

salam juru ukur..
saya ada tanah.tp datuk sy punye..so die suruh sy cari buyer..utk tanah ini..2 rumah dlm satu lot ,geran pun ade...

mcmnane sy nak invest tanah ni..mcmnaner nak cari buyer?sy dh iklankan di mudah,news paper tempatan..tp tiada jawapan dr buyer..boleh tolong sikit

mohd,sarawak

Anonymous said...

Tanah sg penchala.
1 ekar
Price: 1.6 juta (negocible)
Berminat call saya hafiz 0125566119

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP