Saturday, December 26, 2009

TANAH PEMAJU ATAU TANAH KERAJAAN

Hari nii.. aku rasa… bagus aku syer ngan korang pasal tanah.. kes nii berlaku kat kampong aku sendiri

Baru-baru nii.. pihak pemaju NM kat kampong aku.. ada tulis surat kat pihak sekolah... mintak pihak sekolah keluar dari tapak sekolah tuu… Kononya tanah tuu milik mereka. Ni kira kes sekolah setinggan la

Bila dapat surat cam ni.. pihak sekolah pun panic gak. Kecoh gak masa tuu

Jadi untuk meredakan keadaan.. kami adakan mesyuarat antara pihak pemaju, sekolah agama dan penduduk kampong. Jadi perbincangan tuu lebih menjurus.. mencarik jalan penyelesaian

Semakan yang aku buat kat pejabat tanah.. aku dapati.. tanah tuu dah pun terlibat ngan pengambilan.. bayaran pampasan dah pun, kerajaan bayar pada pihak pemaju sebelum nii
Semua rekod tuu ada

Tapi bila aku buat carian.. rekod pengambilan tuu.. tak didaftarkan oleh pejabat tanah.. seolah-olah macam tanah tuu tak dee pengambilan

Sebab tuu jadi isu.. satu pihak dakwa tanah tuu tanah kerajaan.. satu pihak lagi kata tanah tuu milik mereka.. pihak pemaju asal NM lak.. dah jual tanah tuu kepada pemaju lain.. kepada syarikat ABC lak

Peningkan.. pusing-pusing

Sebab tuu.. aku syorkan laa.. kaloo tanah korang terlibat ngan pengambilan oleh kerajaan.. pastikan korang simpan semua rekod tuu baik-baik.. pastu semak carian tanah korang.. rekod pengambilan mesti didaftarkan.. jangan jadi macam kes kat atas tuu.. susah generasi akan datang

Tuu jee untuk hari nii.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

4 comments:

PG said...

Salam Zal,
Sian jugak kat orang kampung kalau jadi perkara2 macam ni.So dokumen semua memang kena simpan.Pejabat tanah lak yang pelik boleh buat sambil lewa..mmm..

PG
pgcare.blogspot.com

mdizone said...

adakah sambil lewa atau ada kompromi di mana2 bahagian? hmm hmm

Shaiful said...

Kasi heboh kat media isu ni, keluar kat paper, TV etc... untung2 ada "pembela rakyat" nak tolong.

juruukur said...

tuu senjata laast sekali pul... tuu kira bom atom laa

benda nii.. benda kecik.. kalo boleh.. runding bebaik dulu.. kasi selesai bebaik..

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP