Tuesday, December 8, 2009

DUIT HANTARAN.. OH DUIT HANTARAN

Sekarang nii banyak betoi jemputan kawin.. hari Sabtu ngan Ahad.. aku asyik layan gi kenduri jee.. apa orang kata.. makan free.. he he he

Yelaa.. sekarang tengah cuti sekolah.. jadi ramai laa kekawan kita kawin.. bagi yang pakcik makcik.. ni laa masanya nak terima menantu.. abis bila lagi ye tak? tapi bukan menantu hantu ekk.. he he he

Yang paling best. bila gi kenduri kawin nii.. aku boleh jumpa ngan ramai kekawan lama, kira boleh eratkan ikatan silaturahim laa.. macam-macam cerita keluar.. kira banyak gossip laa.. hu hu hu

Bila jumpa-jumpa cam nii.. Baru aku tau.. kesanya ramai lagi.. kekawan aku masih single mingle. Solo lagi.. bujang trang tang tang.. tapi bujang kaya beb.. duit berkepok kapok lu orang..

Tak pee laa.. kawin nii bukan benda yang boleh dipaksa-paksa.. tul tak.. kalo dah sampai jodoh korang.. insyaallah.. kawin jugak nanti.. yang mustahak.. duit untuk kawin tuu.. korang dah ready.. bila jumpa je pasangan yang sesuai.. korang boleh terus on.. no hal bab duit

Ehh.. sekarang nii.. nak kawin mahal ooo.. hantaran je mau-mau 10K.. ada yang sampai 15K.. tu lom masuk kenduri kendara lagi.. barang hantaran lagi.. honeymoon.. mau mau.. 30K ranap.. banyakkan..

Nak dapat 30K tuu.. bukan senang.. macam-macam benda yang ter paksa kita buat.. ada yang simpan RM500 sebulan.. ada yang buat parttime.. ada yang kerja siang malam.. demi orang tersayang.. he he he.. tapi bab nak ngabiskan.. sekejap jee.. tul tak?

Jadi untuk hari nii.. apa kata.... korang kongsikan.. pengalaman korang carik duit hantaran dulu-dulu tuu… usaha korang.. benda-benda yang korang buat.. jom kongsikan.. he he he

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012 3193576

29 comments:

kayzen said...

juruukur x mau kawin lagi ker? hehehehe

juruukur said...

setakad nii.. cukup 1.. rumah banyak tak pee.. orang umah jangan banyak.. pening kepala ooo..

kayzen.. ko dulu-dulu.. carik duit hantaran cam ner? pakai OD ASB kee?

RazzaQ said...

pakai kad kedit..hikhik..

juruukur said...

tu salah satu teknik tuu.. pakai kad kredit..

lagi lagi.. apa teknik lagi

juruukur said...

Aku lak.. kumpul duit sikit-sikit.. sebulan 300.00.. pastu campur ngan buat kerja ukur.. duit tuu laa aku pakai untuk kawin.. he he he

Nak kumpul separuh nak mampus beb.. penat cara cam nii

aku.yang.koya said...

saya lak.. kebetulan dpt keluar duit kwsp untuk beli rumah.. so gunalah duit tuh untuk hantaran... :)

juruukur said...

aikkk.. kwsp pun boleh gak kan

kita kasi bakar.. kawan2 yang tak kawin lagi tuu.. tengok tuu.. macam2 cara dapat duit

lagi lagi..

sourplum said...

simpan duit dlm asb.
pstu buat OD
xde la rasa terbeban sgt ng interest die

Kerolazli said...

hantaran kawin?..erm aku nyer cita lak hantaran kawin time tu takder masalah..tapi pas kawin..masalah!!..duit abis..kenduri tak ingat..tapi tul kata orang tua2...rezeki pas kawin lain..ada je..Syukur la..so yang belum kawin tu..jgn risau la pasal nak makan apa pas kawin.. =)

mdizone said...

hentam claim kaw kaw. pastu duit claim tu simpan masuk ASB jgn joli. Sedar2 dah cukup untuk kawin. hehe

jeguk said...

aku??masih aku ingat camana nak cari duit tk hantaran..kerja kat JB...gaji ciput..tiap2 bulan aku masukan duit kat asb..800..dulu masukkan boleh pakai borang jek...xperlukan buku...buku asb aku suruh akak aku yg menetap kat Kota Baharu simpan...takut xleh lawan nafsu berbelanja...hehe...Alhamdullilah..

juruukur said...

macam macam cara ada.. nak carik duit hantaran kan..

ada yang syer syer.. awek 500 balak 500.. jadi sebulan bole simpan 1000

lagi..lagi..

bling2 said...

beli uma sebjik buat homextra..

ni ramai kawan aku yg buat.. berjaya beb ada yg dpt 10k ade yg dpt 17k
rumah dpt duit dpt bini pon dpt... all in one...

aku? masa tu xde pakej ni lg.. huhu

jurukur, geran tanah hilang.. camne prosedur nk dptkan blk.. huhu
aku nk appoint usaha geomatik ukur tanah ni.. huhu

bling2 said...

oh ye terlupa...

ni ade 2 org awek keje farmasi masih solo.. recomended.. huhu
sorang umur 30 sorang umur 28..

perwatakan:-
bertudung, pandai memasak (makan semestinya pandai), dan pandai dlm semua jenis ubat yg ada dlm farmasi... huhu

berminat? boleh hubungi perunding jodoh aka jurukur hafizal.. hehe

tp ni seyes beb...

kayzen said...

bling2.. jodoh utk satu lagi bleh ka?

bling2 said...

kayzen,
klo awk mmg boleh.
psl awk dh lebih dr mampu... zahir nye la.. huhu

ni nk racun yg bujang 4 or bujang 3 ni jurukur?
aku rase cam yg ramai kn racun yg bujang 3 jer.. nsb baik aku bkn dr golongan ni. huhu

p/s
jurukur,
sy nk mnta jasa baik juurkur send contact no aida yg kat putrajaya itu hari.. berkenaan kes insolvensi... trima kaseh...

juruukur said...

bling.. macam aku kenal je.. kawan ko tuu.. he he he.. beli rumah sebijik.. pastu buat homextra.. tapi pergi mana kawan kita tuu aaa? Sunyi jee dia.. he he he

kalo geran hilang.. ko kena buat report polis dulu.. pastu gi pejabat tanah.. daftar geran baru.. sonang joo

aiskkkk.. aku perunding tanah jee beb.. bab tanah tanih nii.. aku tau laa.. tapi bab perunding jodoh nii.. aku rasa.. tuan hj bling2 lebih arif nii.. he he he

no tipon aida tuu.. aku hilang daa.. dia keja kat jabatan mana ekk?

kayzen.. biar anak ramai.. jangan bini ramai.. he he he

Abe said...

Dulu masa abang aku kahwin, pinjam wang koperasi.
Anak sulung dia adalah hasil hutang koperasi tu dan anak seterus nya adalah "baka cash".

Masa aku kahwin, aku buat cash sbb tak suka berhutang + aku dapat kerja baru masa tu. Lepas 6 bulan shake hand dgn tok iman, baru buat kenduri...

pokli said...

pendapat tokey emas senang jer...

simpan 1 dinar 1 bulan....

so kalau dah ada 10 dinar dah 5k++

hehehehehe

dah 12 bulan harga emas dah naik 26%

ingat emas ingat pokli

juruukur said...

macam-macam cara kan pokli.. he he he

KEOWN said...

mmmm kalau kena 30k.. tak kawin lah aku lagie rasanya .. nasib baik mak mertua cakap ikut suka....

legaaaaaaaa

bun.. nak kawin lagei satu ke? hehehhehe kang jadik cam bung mukhtar....

juruukur said...

keown.. kalo bole.. satu cukup laa.. tak mau banyak cawangan.. sakit kepala

tapi bagi mereka yang boleh.. pasang 2-3-4 tuu.. mereka tuu hebat beb.. biar banyak rumah.. jangan banyak orang umah

KEOWN said...

hehehehhe betul tue... setakat hidup 30 tahun nie.. tak terlintas nak pasang 2... syukur apa yang telah diberikan oleh ALLAH.. cuma mana tahu janda muda kaya jatuh hati lain kira lah... waakaakkakak

juruukur said...

keown.. tu lubuk duit tuu.. huak huak huak

semua orang nak.. he he he

KEOWN said...

tapi masalahnya janda tue nak tak kat kita nieeeee hahahahahahahahhaha

jadik cam nash plak kang..

juruukur said...

keown.. pasni.. apa kelas main rumah lelong

kita carik janda kaya lagi syokkkk.. huakakakaka

KEOWN said...

hahahha tapi bila sms tak leh lah guna ayat biasa seperti ada umah lelong di bangi bla....

kena tukat..

ada burung untuk dijual, siap sangkar emas. just beli dan dapat hasil yang lumayan. hehhehehe

juruukur said...

keown.. shhuuuuutt.. kang marah orang umah kang.. he he he

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP