Saturday, December 19, 2009

PERMOHONAN PECAH BAHAGIAN KURANG SEKAR DAH KENA TANGGUH

Aku nak update kat kekawan semua.. sekarang nii.. semua permohonan aku untuk pecah bahagian tanah yang kurang sekar.. kena ditangguhkan oleh pihak pejabat tanah laa

Jadi aku mintak maaf banyak-banyak kat kekawan semua.. korang yang nak pecah geran.. tapi permohonan korang dah ditangguhkan

Sebelum nii.. aku dah pun semak ngan banyak pejabat tanah kat Selangor.. sampaikan kat PTG Selangor.. mereka benarkan permohonan tuu dibuat.. tapi last-last kena tangguhkan lak

Tapi aku dah forward masalah nii.. kat PTG SELANGOR.. harap-harap mereka boleh ambik tindakan segera

Nanti kalo ada perkembangan terkini.. aku akan update balik

Untuk Pak Syed, Wak Man, Dato R, Tan Sri M, Hj M dan lelain.. saya janji.. saya akan uruskan tanah kalian sampai selesai

Oklaa. Bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

11 comments:

KEOWN said...

hampa aku bun.. baru nak buat mgg depan... waaaaaaaa

KEOWN said...

negeri lain pun sama ke bun
aku nak buat kat raub pahang

juruukur said...

setakad nii.. bila aku semak kat Pej Tanah bentong.. mereka syorkan.. suruh tukar syarat dulu.. pastu baru pecah geran keown

keown.. susah laa kan.. tapi tak pee..

benda nii.. kita kena masuk dulu.. masuk permohonan dulu.. pastu kasi sikit tekanan.. pastu baru mereka (pej tanah) buat untuk kita..

kita kasi try n error kat pejabat tanah tuu.. insyallah mereka boleh bantu

juruukur said...

setakad nii.. bila aku semak kat Pej Tanah bentong.. mereka syorkan.. suruh tukar syarat dulu.. pastu baru pecah geran keown

keown.. susah laa kan.. tapi tak pee..

benda nii.. kita kena masuk dulu.. masuk permohonan dulu.. pastu kasi sikit tekanan.. pastu baru mereka (pej tanah) buat untuk kita..

kita kasi try n error kat pejabat tanah tuu.. insyallah mereka boleh bantu

KEOWN said...

ie boleh jadik pelopor.. kalau berjaya kawan2 boleh ikut serta kan....
ok nanti kita buatkan bun... nak tak.. jadikan projek aku nie sebagai pilot projek

juruukur said...

bolee.. aku siapkan semua dokumen.. pastu kita gi hantar.. kat pejabat tanah

pastu kita kasi gegar sesama.. kalo kita berjaya.. yang lelain tuu.. bole ikut sama

ni kira.. kita berkorban untuk orang lain laa nii..

legacy said...

tumpang tanya juruukur..
kes ambo ni, ade org nak jual tanah lot rumah 60x60kp dia yg dia beli 20 thn lepas. Tanah asal di pecah ke beberapa lot 60x60kp dan dijual dek tuan tanah kat orang2 kampung time tu. masalahnya, ada akuan jual beli jer, tp nama pembeli2 tu tak ada dlm geran. geran masih atas nama tuan tanah asal sorang je.

soalan aku (patut pi pejabat tanah tanya tapi..);

1 - surat aku janji tu berserta pelan lot 60x60 siap dgn ukuran, tu boleh dijadikan bukti hakmilik yg diterima pejabat tanah ker? nanti belakang hari waris tuan tanah asal boleh claim balik tak, pasal nama pemilik lot 60x60 tu takde dlm geran.

2 - kalu aku boleh kumpulkan semua pemilik lot 60x60 kat situ, boleh ke aku nak usaha masukkan nama derang dlm geran? berapa anggaran kos? takmau pecah geran individu, cuma nak masuk nama dlm geran jer. Pemilik asal tanah masih hidup dan boleh jumpa.

kalu no2 punya jawapan positif (kos orang kampung hehe) boleh la aku deal further.

tkasih

shariff

juruukur said...

legacy..

1 - surat aku janji tu berserta pelan lot 60x60 siap dgn ukuran, tu boleh dijadikan bukti hakmilik yg diterima pejabat tanah ker? nanti belakang hari waris tuan tanah asal boleh claim balik tak, pasal nama pemilik lot 60x60 tu takde dlm geran.

juruukur : surat tuu boleh jadi bukti.. tapi bukti yang tak kuat.. kalo terjadi apa2 pada owner asal.. pewaris mereka masih ada hak untuk ambik pusaka..

2 - kalu aku boleh kumpulkan semua pemilik lot 60x60 kat situ, boleh ke aku nak usaha masukkan nama derang dlm geran? berapa anggaran kos? takmau pecah geran individu, cuma nak masuk nama dlm geran jer. Pemilik asal tanah masih hidup dan boleh jumpa.

juruukur : ko boleh usahakan.. kumpulkan semua tuan tanah.. kasi tukar syarat tanah tuu.. dari lot pertanian kepada bangunan kediaman.. pastu buat pindah milik.. dari owner asal kepada pembeli2 baru

tapi aku cadangkan.. bagus pecah geran sekali.. supaya elak dari gaduh pasal sempadan.. gaduh pasal cukai.. pastu bila ada geran.. nilai tanah dah lain.. senang nak jual, senang nak cagar.. nak buat OD.. nak refinance pun bole..

juruukur said...

legacy.. bab kos tuu.. bagus ko refer ngan juruukur terdekat.. dapatkan quotation dari mereka.. mungkin harga mereka murah..

Anonymous said...

Tuan,
kawan saya ada sekeping tanah kira 3.2 ekar di Selangor. Bolehkah tanah itu dipecah kepada beberapa banglo lot 4000kaki persegi.

Terima kasih.
mok (019-2096396)

Anonymous said...

Very nісe post. І simply ѕtumbled upon yоur ωeblog anԁ wіshed to say
that I hаve truly enjoуeԁ surfing arounԁ your wеblog postѕ.
Afteг all I'll be subscribing in your rss feed and I hope you write again soon!

My blog post ... http://www.2applyforcash.com/
my site :: Online Payday oan

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP