Sunday, December 20, 2009

JOM NIAGA

Best nya cuti kali nii.. sebab aku boleh lepak ngan famili kat rumah.. sebelah pagi aku gi jogging.. pastu lepak-lepak sambil membaca.. boleh gak aku segarkan minda sikit.. pastu surfing internet.. he he he.. sebelah malam lak.. aku bawak anak-anak gi pusing-pusing kat KL

Syok gak tengok KL malam-malam minggu nii.. banyak lampu.. banyak jambu.. he he he..

Ok laa.. berbalik cerita kita untuk hari nii.. pasal potensi diri. Korang yakin laa.. korang percayalah.. setiap kita nii.. hamba yang dijadikan oleh Allah.. kita ada potensi diri yang hebat. Pastu kita gak ada bakat yang istimewa

Potensi dan bakat tadi hanya ada dalam diri kita jee.. tak dee pada orang lain.. dan ada pada orang lain.. tak dee pada kita.. semua tuu kira kelebihan masing-masing laa

Cuma aku perhatikan.. masalah yang jadi batu penghalang.. untuk kita berjaya bukan kita kurang maklumat teknikal.. tapi sebabkan “perasaan takut”. Takut nii macam-macam. Takut rugi, takut jatuh, takut mencuba, takut nak niaga.. dan lelain

Aku ingat lagi.. masa aku mula-mula niaga dulu.. takut beb… takut tak dee job laa.. takut nak jumpa orang.. takut tak mampu bayar sub-con, takut tak boleh bayar kereta, takut tak leh bayar sewa opis, takut tak leh bayar pekerja.. macam-macam

Tapi aku gagahkan jugak.. aku mesti try.. aku mesti cuba.. orang kuat yang sokong aku masa tuu.. saudara Keown, abang Enal ngan famili aku. Mereka nii laa tempat aku luahkan perasaan.. he he he.. dan Alhamdulilah.. sekarang nii.. dah nak masuk tahun ke-7 dah.. aku niaga sendiri

Macam-macam pengalaman aku lalui.. ada yang manis.. ada yang pahittttt.. tapi kan.. apa yang aku nampak.. kalo kita setakad bijak financial, pandai teknikal.. tapi kalo kita terlalu takut.. tak leh jalan beb. Lambat laun pandai kita tuu akan tenggelam

Jadi aku cadangkan.. sapa-sapa yang nak niaga.. minat nak niaga.. tapi korang masih lagi makan gaji.. korang mulakan ngan main game CASHFLOW101 dulu..main game nii banyak kali.. pastu baca banyak-banyak buku bisnes

Pastu lak.. korang start carik pasif income.. buat internet bisnes kee.. buat direct selling kee.. rumah sewa.. homestay.. apa-apa jee la yang leh dapat pasif income

Bila pasif income korang dah stabil.. lebih banyak dari perbelanjaan korang.. baru korang letak surat resign.. berhenti kerja..

Masa tuu.. baru korang bisnes ngan tenang.. tak dee takut-takut lagi.. korang boleh focus 100% pada bisnes korang. Best buat bisnes nii.. kita laa bos.. kita la kuli.. maksud aku.. kita free nak buat apa jee..

Sapa lagi.. nak angkat martabat agama kita.. kalo tak diri kita sendiri.. sebab tuu.. aku cadangkan.. kita mesti bersatu.. kita kongsi maklumat.. kita sokong menyokong.. Insyallah baru kita boleh jadi bangsa yang berjaya. Amin

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

21 comments:

PG said...

Salam Bro Hafizal.
Syabas bro,semoga rezki kita semua terus `ceria`..
Yang penting perlu berani..
Kita mesti tentang kemalasan diri `laziness` dan keraguan dalam diri `self-doubt`..
Best of luck

PG
pgcare.blogspot.com

juruukur said...

tul tuu PG.. sama-sama kita doa.. moga2 tahun 2010.. lebih baik dari 2009.. Insyallah

Admin said...

Zal, tungguuu..kan ku jejak langkah-langkahmu itu :)

Admin said...
This comment has been removed by the author.
Admin said...
This comment has been removed by the author.
Admin said...

3kali masuk pada 'masa yg sama', menggambarkan semangat ku yg triple hehehe

Admin said...

Lama keown bertapa dalam rumah baru, jarang nampak batang hidung sekarang.....hehe...xpe bagi chance member menerokai rumah baru dulu..

juruukur said...

lukeman..bagus-bagus.. kita sesama mengorak langkah

keown.. agak sibuk sekarang nii.. tapi dia ada

RazzaQ said...

betol tu bro..mula2 bisnes disebabkan takot xde duit nak bayar rumah(nak jimat punye pasal)aku bawak anak bini duk belakang kedai aku niaga...2 tahun jugak aku bertahan kat belakang kedai sebelum beli terus banglo sbijik then pindah..hohohoho...pengalaman tuh...

pokli said...

tahniah hafizal

terima kasih sbb ajar ilmu cash flow dan kongsi kepada kami semua...tanpa kesedaran dan tunjuk ajar dari saudara juru ukur pokli.com pun tak berada di tahap ini skrg...terima kasih.
semua adalah berkat usaha kawan2....usaha networking..lepas ni saya pun nak resign jugak...nak focus pada business emas.....
lagipun kita value added to others people life....

persetan kan kata2 org yg nak menjatuhkan kita.....Stay focus...

ingat emas ingat pokli

pokli said...

alhamdulillah sekarang pasif income dah melebihi perbelanjaan......nak kena kembangkan lagi perniagaan..........amin....
thanks CASHFLOW101
sapa2 nak beli/sewa games kena contact juru ukur...
kekekekek
pomot skit

juruukur said...

razzaq.. bestkan pengalaman niaga.. bab bila kena ujian tuu.. seronok tuu.. kena tahan fizikal ngan mental

juruukur said...

pokli.. dalam niaga.. memang banyak cabaran.. tak kisah laa.. niaga apa pun

yang penting.. kita kena usaha.. kena sabar... beransur-ansur bina empayer

tak semestinya network kita besar.. kita boleh berjaya.. kadang2 tuu.. dapat 2-3 big klien pun.. makan tak habis.. tul tak?

pokli said...

fizal...betul3x
apa yg penting...kita kena FOCUS...dan bekerjasama...tambah pelaburan...tambah networking dan tambah pasif income

n12am said...

takut gagal & xde modal ant. cabaran 'org kita' xnak bukak business... mgkn stigma 'org kita' klu bukak business mesti je gagal.. agaknya dah sebati dgn mindset 'org kita' ni kot..

paling x pon, cuba la dulu jgn dengo kata org jeeer... saban abad kita dengo peribahasa melayu lama "gagal skali x berarti gagal selamanya"...

sungguhpon gagal, perkara pokok yg kita kena cari tau adalah, knp GAGAL?...

----------------------------------
blogger: baru bukak business ngan adek aku, do'akan kejayaan kami & kita bersama... jom niaga!

KEOWN said...

bun.. perjalanan masih jauh.. banyak agenda menaikkan kemampuan anak melayu dan Islam belum dicapai..

teruskan usaha demi agama, keluarga dan bangsa...

disamping itu jangan lupa kesihatan.. keje sampai bila2 tak abis.. hehehhehe

juruukur said...

n12am.. aku doakan kalian berjaya. sama2 kita.. angkat martabat bangsa

keown.. sekrang nii.. setiap pagi aku jogging daa.. he he he..

aku ingat lagi.. masa aku start bisnes dulu.. setiap malam kita lepak kat mamak.. carik ketenangan.. he he he

KEOWN said...

ooo oklah tue kalaus etiap pagie jogging..... aku jogging dalam umah.. lepas subuh hantar bini aku ke komuter then jogging/kemas umah... sementara anak2 tak bangun lagie.. hehehehhehehhe

kehidupan orang yang dah tak keje nie lain sikit sekarang.. jadik surarumahtangga

juruukur said...

keown.. tu orang kaya namanya.. ko dah start cuit kee?

bila nak nge"teh" ni?

hana said...

cik juruukur..bleh hana taw pe tu game cashflow 101?mcm menarik..tertarik..da bom jer..:)

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP