Thursday, December 24, 2009

JANGAN IKUT ORANG

Dunia dah berubah sekarang, kalo dulu.. sapa-sapa yang ada tanah besar, luas, merekalah orang kaya. Sebab ramai orang kampung boleh bekerja ngan mereka

Pastu dunia berubah kepada zaman industri.. sapa-sapa ada kilang.. ada banyak kilang.. mereka lak orang kaya.. sebab mereka boleh keluarkan produk.. boleh eksport.. boleh jual satu dunia

Sekarang nii.. zaman IT.. mereka yang bijak IT.. boleh kuasai IT.. boleh gabungkan IT ngan bsnes mereka.. mereka laa orang kaya baru. Selain tuu kita kena glamour.. lagi kita glamour.. lagi laa cepat buat duit

Mana satu pilihan korang?

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

8 comments:

KEOWN said...

glamour kena yang +.. bukan glamour - hehehhehehe

apa-apaun... tepuk data apa kelebihan kita... usahaka kelebihan kita semaksimumkan.

Anonymous said...

salam abg fizal.... kawe nak tanya sket..

kawe bercadang nak membeli 1 lot tanah padi ( sbb harga murah )... keluasan dalam suku ekar..... tanah ni milik mak sedara kawe ( geran nama mak sedara kawe sendiri )... kawasan sekeliling tanah ni dah penuh ngan rumah.... tanah tepi jalan jer...kira cantek gak la kalo wat rumah...

kawe dok wat kira2 pasal bonus ASB akan dapat... pastu nak wat OD taun depan...dapat la bayar cash tanah ni... tanah ni perlu tambun lebih kurang 2 kaki kalo nak wat rumah bg sama dengan jalan..... tanah cantek, x banjir...

kawe nak beli dulu ( sbb harga murah, kalo nak cari taun2 dpan mesti da naik ) pastu tambun..... lpas tu tunggu ade duit baru nak wat rumah....

kawe x der utang ngan mana2 bank @ PTPTN.... sbb kawe keje sndiri...


soalan....

-berbaloi ker kalo kawe bli.... sbb kawe nak mula blaja inverst hartanah ngan tanah ni...

-tanah lot padi leh tukar jd lot rumah ker??

-bleh ker kawe tukar nama dulu pastu ubah status jd lot rumah.

Pokli.com said...

salam

betul la............

ramai org kaya baru skrg sbb berniaga dan kongsi ilmu

sharing is caring

Ingat Emas Ingat Pokli
kekekekekekke

juruukur said...

keown.. tul tuu.. glamour macam Mawi tak pee..

pokli.. kena kongsi ilmu.. baru berkat kan

juruukur said...

salam abg fizal.... kawe nak tanya sket..
juruukur : waalaikumussalam.. bole..

kawe bercadang nak membeli 1 lot tanah padi ( sbb harga murah )... keluasan dalam suku ekar..... tanah ni milik mak sedara kawe ( geran nama mak sedara kawe sendiri )... kawasan sekeliling tanah ni dah penuh ngan rumah.... tanah tepi jalan jer...kira cantek gak la kalo wat rumah...
juruukur: ok.. tanah kat ner?

kawe dok wat kira2 pasal bonus ASB akan dapat... pastu nak wat OD taun depan...dapat la bayar cash tanah ni... tanah ni perlu tambun lebih kurang 2 kaki kalo nak wat rumah bg sama dengan jalan..... tanah cantek, x banjir...
juruukur : ok

kawe nak beli dulu ( sbb harga murah, kalo nak cari taun2 dpan mesti da naik ) pastu tambun..... lpas tu tunggu ade duit baru nak wat rumah....
juruukur : ok

kawe x der utang ngan mana2 bank @ PTPTN.... sbb kawe keje sndiri...
juruukur : ok


soalan....

-berbaloi ker kalo kawe bli.... sbb kawe nak mula blaja inverst hartanah ngan tanah ni...
juruukur: ko rasa cam mana? apa tujuan ko beli tanah tuu?

-tanah lot padi leh tukar jd lot rumah ker??
juruukur : aku cadangkan.. bagus ko semak zooning, kat Majlis Daerah @ Majlis Perbandaran kat mana tanah tuu berada

kalo boleh tukar syarat kpd bangunan.. baru ko beli.. kalo tak bole.. bagus elakkan

niat ko beli.. nak buat rumah.. pastu ko nak jual balik ke? atau nak dok?

-bleh ker kawe tukar nama dulu pastu ubah status jd lot rumah.
juruukur : bole.. beli dulu.. pastu baru tukar syarat.. tapi bergantung zooning tanah gak

Anonymous said...

tanah kt kota bharu... 1 lot padi x sampai 20k..

kawe baru nak blaja inverst dalam hartanah... nak bli rumah lelong takut loan x lepas jer.. kejer sendiri, x der slip gaji..

tanah tu kawe nak bli, pastu tambon... nnt ader rezeki sket nak wat rumah.. pastu sewakan @ jual..

aper2 hal nnt kawe g tanya kt pejabat tanah..

tq

juruukur said...

tul tuu.. semak ngan pejabat tanah

MattDemon said...

anonymous nie Payed ke..?

wah..sudah mau invest tanah aa...molek-molek...:)

Matt

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP