Friday, December 25, 2009

PENCEN MUDA, PENCEN KAYA

Aku nak syer gembira ngan kekawan semua.. hari nii.. 24hb December 2009.. hari paling bersejarah dalam hidup aku.. sebab hari nii.. aku dah boleh pencen.. aku dah keluar dari RAT RACE hidup sebenar

Syukur sangat ngan rezeki yang Allah bagi.. aku tak sangka.. 2010 menjelang tiba.. menjelang umur 34 tahun.. aku dah boleh pencen..

Alhamdulilah sangat.. sebab pasif income aku sudah ok.. lebih banyak dari perbelanjaan aku setiap bulan

Apa pun.. aku nak ucapkan terima kasih kat kekawan semua.. yang selama nii banyak menyokong kerjaya aku

Aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kat Saudara Keown, Lim, Abang Enal, wife aku (ira), mak, abah, mak loha, along, kak long, staff aku dan semua sekali.. dan tak lupa juga kat kekawan blog..

Selain tuu.. aku nak ucapkan tima kasih kat saudara Pie.. sebab tunjuk ajar OD ASB.. tima kasih Pie

Lepas nii.. aku akan lebih focus kepada kerja aku.. sebagai juruukur, investor dan consultant. Insyaallah

Tugas berat menanti aku lepas nii.. aku nak dapatkan pasif income lebih RM50K setiap bulan.. pastu nak dapatkan pasif income untuk opis aku lak.. terima kasih semua

Assalamualaikum

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

36 comments:

investandtravel said...

Tahniah. Insya Allah aku pun akan berusaha untuk jadi macam korang jugak. Terima kasih kat Pie dan rakan-rakan yg lain kerana sudi memberi tunjuk ajar.

PG said...

Salam Zal..
Tahniah..
Cerita anda ini dapat menaikkan semangat kami untuk pencen awal :)

PG
pgcare.blogspot.com

juruukur said...

investandtravel.. bagus bagus.. jom kita angkat martabat agama

kalo orang lain bole.. kita jugak bole.. teruskan usaha

juruukur said...

PG.. sama-sama kita.. mudah-mudah.. celoteh aku dalam blog nii.. ada bagi manfaat kpd orang lain. Insyallah

Admin said...

Tahniah Zal, 34 tahun ye. That's mean I have another four years to go :)

Esok datang rumah keown tak? Ada member aku nak tanya pasal bisnes ayam kampung dan tebu, malam tadi sembang. Kalau datang nanti jumpa rumah keown esok inshaAllah

Admin said...

Tahniah Zal, 34 tahun ye. That's mean I have another four years to go :)

Esok datang rumah keown tak? Ada member aku nak tanya pasal bisnes ayam kampung dan tebu, malam tadi sembang. Kalau datang nanti jumpa rumah keown esok inshaAllah

juruukur said...

Boleee.. Insyallah datang..

Unknown said...

tahniah sdr..ini memberi dorongan kepada yang lain bahawa kejayaan itu tidak mustahil..teruskan mencoret jalan dan liku seorang hartawan..

juruukur said...

terima kasih

mdizone said...

alhamdulillah, real life example orang keluar rat race dlam usia muda. Tahniah bro! nanti boleh tolong citer kat aku cemana ko buat hehe

juruukur said...

mdizone.. insyallah boleh.. no problem..

peruzz said...

tahniah dato fizal..dah kuar rat race..

pasni pasif aje rm50k sebulan erk??
respek2..
leh buat buku ni dato fizall

engkubujal2211 said...

tahniah
seorg lg kwn yg bjaya kluar rat race....
sy jg ingin mngikut langkah tuan.

farid said...

Tahniah gak untuk Jurukur..Best muda2 dah retire young and retire rich..Semoga sme yg lain bsama berusaha untuk kuar dr rat race gak...Insyaallah,jalan sifu2 dah tunjuk,skrg cmer tunggu kt jer nak rancang and implement..Smoga wa pn leh bersara muda gak...Aminnn..

farid said...

Tahniah gak untuk Jurukur..Best muda2 dah retire young and retire rich..Semoga sme yg lain bsama berusaha untuk kuar dr rat race gak...Insyaallah,jalan sifu2 dah tunjuk,skrg cmer tunggu kt jer nak rancang and implement..Smoga wa pn leh bersara muda gak...Aminnn..

Wida said...

Alhamdulillah dan tahniah Bro Fizal.. semoga hasrat pasif income 50k tercapai.. entri2 macam ni yang membakar semangat kita..saya doa2 dpt capai financial freedom cepat sket.. amin..

Farazila Wahab said...

Tahniah juruukur! Tumpang bangga... insyaAllah akan mengikut jejak langkah tuan... Amin :)

syafiq said...

Tahniah Tuan,

Sepatutnya kita pencen sama2, tapi aku yang terlewat ni.

kelang said...

tahniah juruukur...boleh masuk fast lane pulak...

kelang said...

tahniah juruukur...boleh masuk fast lane pulak...

pokli said...

salam

tahniah hafizal
tak sangka2 selepas mengajar org tentang games cashflow pastu kita sama2 keluar dari rat race..pokli pun umur 32 dah keluar...tapi takde la 50k sebulan.....cuma 10k je sebulan.....perbelanjaan cuma 4k sebulan...alhamdulillah
tapi kadang2 tu gatal jugak nak order kereta besar bagi tambah la komitment...kekekeke.....

aritu pi survey estima 2.4G....Aeras.....mau rm2.5k sebulan...tapi sabar je la......daripada beli kereta baik beli rumah + emas banyak2....

terima kasih sbb share ILMU pasal CashFLOW 101

sharing is caring

semoga lepas ni boleh cuti-cuti malaysia dan tiap2 bulan ada orang bagi duit kat kita bulan2....kekekeke


ingat emas ingat pokli

kayzen said...

Alhamdulillah... bagus sungguh dah kuar dari rat race.. lepas ni main projek besar la nampaknya..



ps: biler le ebook nak kuar nih?

hana said...

tahniah :)

juruukur said...

tima kasih semua.. pasni kita sama-sama keluar rat race ekk

Grizzly snowy panda bear said...

tuan, tahniah2!
aku bangga dan cemburu..
aku cuba follow tuan...

jomo said...

Tahniah juruukur... Saya pun mempunyai cita-cita nak pencen awal.

Kalau pendapatan sewa properties RM11.5K sebulan dan bayar loan RM6.9K sebulan bagi properties tersebut dah boleh pencen awal ke?

Lebihan sewa setelah ditolak bayaran loan tidak digunakan untuk belanja harian/bulanan keluarga sebab saya masih makan gaji. Lebihan tersebut sedang dikumpulkan untuk dijadikan duit muka untuk beli property lagi.

treec00l said...

Alhamdulillah & tahniah & terima kasih gak sifu juruukur.

Allah jualah yang mampu membalas jasa & budi sifu ni :)

semoga Allah memberkati & merahmati sifu, & sekaligus memurahkan rezki sifu lagi :)

jeguk said...

Tahniah Fizal...
muda2 dah retire young and retire rich..Tumpang bangga... insyaAllah akan berusaha mengikut jejak langkah tuan... Amin :)

Ape rahsia?? nanti boleh tolong citer kat aku cemana ko buat?? hehe

juruukur said...

terima kasih semua..

pie2020 said...

tahniahh ...
bila mau lepakk sama .. saya pun dah pencen ...kita nye projekk tu on ... saya sudah liquidate asset saya ...

juruukur said...

sifu pie.. bolee.. nanti kita jumpa ekkk..

MattDemon said...

Tahniah Zal...best nya leh lepak kopitiam untuk meeting anytime...:)

walan said...

tahniah fizal.. semoga 2010 dapat mencapai target anda..

harap dpt turut jejak kwn2..

juruukur said...

tq semua

SaoQ said...

thanx.saya masih mentah.boleh tlg kongsi tips2 utk financial independent ni?thanx.

juruukur said...

saoQ.. aku syorkan main game CASHFLOW101 banyak kali.. pastu main ngan otai-otai

insyallah.. boleh berjaya

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP