Tuesday, May 12, 2009

MAIN AUCTION TANAH LAH PULAK..

Tadi aku gi bid.. auction tanah kat Puchong.. tanah tuu kat Kg Sri Aman Tengah.. hampir ngan USJ dan PUTRA HEIGHT.. luas gak tanah nii.. 32000kp.. lot bungalow lagi..

Al-kisah ceritanya.. 2 minggu lepas.. aku dah tengok tanah nii.. cun gak.. keliling tanah dah ada rumah, jiran-jiran pun ok.. ada elektrik, air, tipon, jalan tar. Kiranya.. memenuhi semua ciri ciri tanah yang aku nak laa

Aku minat tanah nii.. sebab RP dia agak murah.. harga rezab RM105K jee.. jatuh RM3.28 sekaki.. pastu bila aku semak ngan kawan aku. ngan jurunilai.. dia bagi tau.. nilai tanah bungalow kat sana.. RM15 sekaki atau RM480K.. kiranya kalo bole dapat RP.. memang berbaloi sangat lah.. kayoo pakcik

Jadi semalam aku pun buatlah bank draf.. RM10,500.. pastu aku gi Pejabat Tanah Petaling.. buat carian tanah.. tapi bila aku semak.. tanah tuu bukan rezab Melayu la pulak.. maksudnya bangsa asing pun bole beli.. bole masuk bid gak.. tapi aku relax jee.. bid tetap bid.. lawan tetap lawan..

So tadi.. bertempat kat Pejabat Tanah Petaling.. jam 11am.. auction pun start.. ramai gak yang datang.. bagus pejabat tanah nii organizee.. tersusun laa.. ada standard gak laa..

Untuk tanah nii.. ada 8 pembida.. setiap kenaikan RM10k.. mak aii.. punya lah banyak.. lawan punya lawan.. tanah tuu terjual ngan harga RM255K. Tinggi tuu.. dari RM105k boleh pergi sampai RM255K

Aku nyer budget baru RM150K jee.. so aku kalah la.. he he he .. kayo-kayo la orang Melisia nii ekk..

Ok bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576

15 comments:

saiful said...

juruukur..tanah di bangi(sg ramal) tanah lot banglo..sekaki berapa ringgit..tanah ni biasa ye senang ke buat loan..

juruukur said...

pul.. area bangi antara RM15-35.. bergantung pada lokasi..

boleh jee loan.. tapi bergantung ngan bank.. bab nii kena bincang nga officer bank..

saiful said...

juruukur..kalau ada peluang tanah utk dilelong atau jual harga yg ok ..bagi taulah kot2 boleh cuba beli tanah pulak..hehe

sourplum said...

pehh. byk nye naek
tp kira untung agi org yg beli tu
still bwh MV

juruukur said...

pul.. bole jee.. nanti aku war warkan

sourplum.. tul tuu.. masih untung lagi.. tapi sapa yang ada modal besar.. bole la.. sebab main tanah nii.. bank susah bagi loan

KEOWN said...

cuba lagie.. banyak tanah lagie di dunia ini.... - ayat org hampa tak dapat bid tanah .. heheheh

kayzen said...

nanti ade le tu rezeki.. heheheheh

pOkLi said...

that why lepas kita game Cashflow 101...pentingnya kita JV...kalau JV boleh beli harga yg 265k tu.....buat loan 132.5K....JV 3-4 org....cari buyer jual....Rm450K

juruukur said...

keown.. tak dapat kat sini. kita carik tempat lain..

kayzen.. hehe.. bila kita nak lunch nii?

pokli.. tu laa.. pasni kena JV nii.. he he he

KEOWN said...

aku dah mimpi nak buat umah kat situ.. haaaaaaaaaaaaa

lain kali jangan mengharap.. tapi usaha dengan lebih tekun.. kan...

chris said...

juruukur, apakah maksud "buat carian tanah". ? pejabat tanah yang carikan geran? / owner?

Saya bercadang bid sebidang tanah pertanian 4 ekar @ rm8400... belum pasti apa yg perlu di ketahui sebelum masuk bid...

please advice...

juruukur said...

cris.. mula mula dapatkan POS dari pelelong..

pastu buat lawatan tapak.. tengok tanah yang kita nak bid tuu

kalo sempadan tak tau.. boleh mintak bantuan juruukur... tentukan sempadan

pastu kita tentukan nilai tanah tuu.. nilai nii boleh rujuk ngan jurunilai atau bole rujuk pelelong

pastu lak.. buat carian.. tanah yang kita nak bid tu.. carian nii kita boleh buat kat pej tanah..

dalam carian tuu ada la.. nyatakan pasal perihal tanah kita nak bid tuu.. cam luas dia.. kategori tanah, pegangan tanah, no lot, mukim dan lain-lain

kalo semua info yang kita dapat tuu.. memenuhi tanah impian kita... baru lah kita masuk bid

sebelum masuk bid tuu. kena lah buat draf.. macam bid rumah lelong gak..

apa apa hal.. untuk keterangan lanjut.. bole call aku.. TQ

chris said...

da call auctioner and site visit... tempat ok tapi tiada karan dan air bersih... anak sungai ada...

auctioneer pulak buli kawtim luar kena tambah 5-6K... termasuk other cost...

pening pula dibuat nya ...

ada advice?

terimakasih ....

juruukur said...

chris.. emm awak rasa cam mana? boleh kee? atau bagus tunggu dulu.. kita carik yang lain..

Anonymous said...

Hі, the whole thing іs goіng well here and
ofcourse every οne іs shaгing facts, that's really fine, keep up writing.

Feel free to visit my website: Payday Loans
Feel free to surf my web site : Payday Loans Online

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP