Tuesday, August 4, 2009

WAK MELAN – SI TUKANG URUT

Tadi aku pergi rumah Wak Melan.. kat Kg Batu 5 Bangi. Dekat-dekat ngan Bandar Seri Putra

Biasalah.. kalo jumpa Wak Melan nii.. mesti ada problem punya.. ayoo.. aku silap bantal laa.. kepala tak boleh nak pusing belah kanan.. pastu badan rasa sengal semacam jee.. dah 2 minggu aku kena.. kalo tak urut gak.. mau aku jadi RobotCop.. keras semacam jee beb..

Lepas Wak Melan urut tengkuk aku.. Alhamdulilah sangat.... terus rasa lega.. sekarang dah rasa selesa balik dah

Istimewa Wak Melan nii.. kalo urut ngan dia.. dia tak kenakan sebarang bayaran.. kalo kita nak bagi duit sekalipun.. dia tak kan ambik punya..

Tapi untuk balas budi baik orang tua nii.. aku perhatikan.. sapa-sapa yang datang urut ngan dia.. mereka akan bawak buah tangan.. macam bawak biskut.. roti laa.. kerepek laa sebagai hadiah

Jadi aku syorkan laa.. sapa-sapa yang ada masalah.. kaki bengkak kee.. tangan terseliuh kee.. selalu sakit kepala.. salah bantal.. terkehel dan seangkatan denganya.. apa kata korang jumpa ngan Wak Melan.. Insyallah dia boleh bantu

Kalo korang nak datang.. datang laa waktu malam.. tak de ramai orang.. tapi sebelum datang tuu.. bagus tipon dia dulu.. kasi buat appointment..

Sebenarnya.. ada banyak benda baru yang aku belajar dari kes Wak Melan nii .. antaranya :

1. Bila dia mengurut bukan sebab duit.. tapi sebaliknya dia memang suka tolong orang.. ikhlas nak tolong orang.. aku perhatikan.. sebenarnya lagi banyak rezeki lain.. yang Allah bagi kat dia

2. Walaupun Wak Melan cuma pandai mengurut.. sebab ke ikhlas dia tuu.. dia berjaya Branding nama dia.. sebut jee nama Wak Melan.. boleh kata.. kat Bangi nii.. ramai laa orang kenal..

3. Kata Wak Melan.. mengurut nii sama macam berniaga.. kita kena "serasi".. kena benar-benar ikhlas.. baru boleh berjaya.. laa nii.. baru aku paham.. yang dimaksudkan ngan "serasi" tuu..

Kalo laa.. Wak Melan - Si Tukang Urut.. boleh berjaya branding nama dia.. rasa-rasanya diri kita nii.. nak brand sebagai apa ekk?

Renung-renungkan..

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576

11 comments:

KEOWN said...

urut batin ada? hehhehhehehhe


ok gak.. aku seumur hidup tak pernah berurut.. kecuali ngan mak aku aje... mesti best badan lepas ngurut kan?

juruukur said...

keown.. kalo tak sakit.. jangan urut badan.. nanti badan manja

juruukur said...

keown.. bila nak bawak aku.. gi pusing2 ngan MPV mini nii? he he he

vrooom vrommm.. syok nyeee..

Wida said...

Fizal.. tumpang spam kejab..
boleh tak update kan link macam di bawah ni..
———-

Emas dan Tanah akan berpindah ke alamat dan hosting baru. .. emasdantanah.com.. Nantikan kemunculannya.. 08.08.2009..

Sila betulkan bookmark anda ke http://www.emasdantanah.com/

Nantikan freebies yang akan menanti anda di EmasdanTanah.com pada 08.08.2009..

Tunggu!!!

KEOWN said...

jom.... nak kemana pak?

juruukur said...

Wida.. baikkkk

Keown.. pusing2 kat Bangi pun ok gak..

kayzen said...

aku ingatkan ko nak citer urut batin tadi.. wargahhahaha...

juruukur said...

kayzen.. wakakaka.. ko nii ke situ lak.. hu hu hu.. isk isk.. gangguan seksual nii.. he he he

Abe said...

Urut batin ni bahaya jugak, takut kena virus B1N1 yang hangat diperkatakan...

zerocredit said...

layan gak mengurut nie...ringan badan..

dulu masa pekerja indonesia aku ada..pandai mengurut...sekarang pekerja thailand..hahaha...tak tahu apa.

2bz4money said...

Bro, bole kasi no hp Wak Melan tak..ada kaki terseliuh. Terima kasih.

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP