Wednesday, April 15, 2009

PASIF INCOME

Rasanya dah lama.. kita tak bincang pasal pasif income.. bukan apa.. aku sajee jee.. nak kasi refresh sikit.. takut-takut kita terlupa.. sebab kita terlalu asyik beli rumah lelong.. beli tanah lelong je.. ha ha ha

Sekarang nii.. bila aku explore iklan lelong.. aku pun ada rasa gerun gak.. sebab ada banyak umah nak kena lelong beb.. ni tunjukkan yang ekonomi kita tak baik.. tapi disebalik susah orang lain.. keadaan gawat-gawat cam nii.. sebenar ada peluang yang boleh kita ambik.. oppp.. sorry.. bukan peluang.. tapi ada benda yang boleh kita bantu orang lain.. tul tak..? kita tolong langsaikan hutang bank mereka tu

Apa pun.. aku nak ucapkan tahniah la.. sebab aku dengar cerita.. ramai kawan-kawan kita.. dah ada 5 – 6 bijik rumah sekarang ni.. cargas betoi.. kayo kayo korang

Robert TKiyosaki penulis buku RICH DAD POOR DAD ada bagi tau.. kaya tuu.. bukan berapa banyak gaji yang kita terima.. bukan berapa banyak rumah yang kita ada.. bukan kereta apa yang kita pandu.. tapi katanya.. bila pasif income kita melebihi dari perbelanjaan bulanan kita.. korang setuju ke?

Apa pun.. bila kita dah ada banyak umah nii.. bagus gak kita buat kira-kira sikit.. kiralah berapa pasif income yang kita ada? Bagi aku.. benda ni penting sangat.. mana tau pulak.. pasni giliran kita kena buang kerja.. tapi bila kita ada pasif income nii.. sekurang-kurangnya.. boleh gak kita bertahan.. boleh gak kita bernyawa sikit.. ha ha

Bagi kes aku.. aku ada gak sikit pasif income.. setakad hari nii.. sumber pasif income aku.. adalah hasil dari untung rumah sewa, dividen ASB sikit, bisnes sikit, saham sikit. Tapi bila dicampur-campur semua tuu.. best gak la..

Sebab sekarang ni.. jumlah pendapatan aku.. 47% datangnya dari pasif income.. dan 53% adalah dari gaji yang aku terima..

Aku nak ajak kawan-kawan semua.. jom kita kerjasama.. kita syer-syer info pasal pasif income.. kita bincang-bincang.. apa aktiviti lain yang boleh kita buat.. supaya boleh tingkatkan pasif income.. jom jom.. sila sila..

Ok lah.. korang layan gambar kat bawah nii..






INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576

5 comments:

Wida said...

Alhamdulillah 53%.. banyak tu.. dah atas lebuhraya kebebasan dah tu.. alhamdulillah.. bila la agaknya dapat capai tahap macam tu ye.. moga dipermudahkan oleh Allah..

sourplum said...

salam..

sblm bercerita lebh pnjg. elok lak kira nye sy perkenal kn diri dlu ye.

sy pelajar yg kini msih belajar dan di semester akhir universiti teknologi ptronas

sy ade buat bisnes baju. dan anda buleh la layari nye die http://cotton-art.blogspot.com/

semester lps merupakan semester di mana sy dan bisnes partner dpt mnjual byk bju. tp tidak di semester kini. kerana kami semakin sibuk. (pnjualan merosot lebih 50%)

tetapi kami tetap meneruskan pembekalan bju2 mslimah di beberapa butik di kuantan dan ipoh (market kami agk terhad kerana kami hnya menghntar bju di kawasan yg dekat dengan kami shj). untuk pngetahuan umum bisnes partner sy tggal di kuantan.

berbalik kepada pndapatan pasif spt dalam blog minda hartawan ni. sy beranggapan income kami dari pembekalan bju ini adelah pndapatan pasif. (btul kn kami klu ape yg sy katakan salah).

setiap bulan kami continuosly membekal kn bju2 di butik2 spt yg sebutkan sebntar tadi. dan halangan2 kami setakat ini adelah masa dan juga modal. segala pndangan nasihat dari tuan2 puan2 yg baca komen ini amatlah di alu2 kan. terima kseh =)

juruukur said...

wida.. boleh jee.. pelan pelan kayoh.. mesti boleh..

sourplam.. bagus usaha ko tuu.. kat u lagi.. dah start niaga.. bagus bagus.. mesti banyak pengalaman

roslan said...

roslan..
sourplum.. bagus tu ada bisness dah... satu lagi nak pasif income.. ko rekomen kat aku sesiapa nak buat kenduri kendara.. (kelang valley).. aku bagi upah sikit... kalau satu kenduri kahwin tuh dapatlee RM400 keatas... www.berkatusahacatering.blogspot.com atau join buat unit trust consultant ngan aku... hehehe.. sorry bro.. iklan sket..
Juruukur..
alhamdulillah hebat pasif income ko sekarang yek... bagus bagus..
aku doakan yang terbaik untuk ko

juruukur said...

bro Roslan.. no problem nak iklan.. untuk jemaah kita gak

tuu kekawan.. ada peluang nak buat duit.. kasi rebut..

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP