Monday, February 22, 2010

DOA IBU.. MAGNET REZEKI

Bestnya hari nii.. aku tak pergi mana… dok opis jee dari pagi tadi.. sebab nak kena siapkan banyak quotation daa..

Semalamkan… aku ada meeting ngan Wak S kat Putrajaya.. lama betoi tak jumpa Si Wak S ni. Dan semalam dia bagi tau.. dia ada lagi beli tanah baru.. sekitar pinggir Putrajaya… uyoooo banyak kaya laa ini orang tua.. invest tanah main juta-juta sudah

Kalo dulukan.. kita orang lepak kat mamak dah cukup dah.. discuss projek tanah tanih nii.. tapi sejak dua menjak nii.. sudah pandai pilih tempat pulak.. nak carik tempat yang classs gitu.. mau tempat yang ada aircond.. yang privacy.. he he he

Biasa laa borak pasal tanah nii.. 5 minit jee.. selebihnya kita orang merapu benda lain.. tapi salah satu topic.. yang aku rasa bagus aku syer ngan korang semua.. pasal magnet rezeki

Menurut kata Wak S.. kalo orang niaga nii.. rezeki dia orang nii macam magnet.. maksud Wak S.. kadang-kadang tuu.. kalo kita tengok.. ada kekawan kita… baru jee niaga setahun dua.. tapi rezeki mencurah-curah.. projek tak menang tangan.. klien lak yang hebat-hebat.. tapi.. ada gak.. yang sebaliknya

Jadikan.. pengalaman Wak S.. bagi sapa-sapa yang ada masalah.. yang susah nak kembangkan bisnes.. walaupun dah buat macam-macam usaha.. Wak S syorkan.. bagus kita jumpa ngan mak pak kat kampung.. mintak ampun.. minta maap kat dia orang..

Pastu.. mintak dia orang doakan kita.. supaya kita dibanyakkan rezeki.. dihujani rezeki

Bila kita dapat rezeki lak.. jangan sesekali lupa.. bagi kat mak pak kita.. lapangkan rezeki mereka.. uruskan makan pakai mereka.. jaga mereka bebaik

Kata Wak S lagi.. bila mak kita mati jee.. maka tertutup 1 rahmat.. tak dee lagi doa sorang ibu.. jadikan.. bagi sapa-sapa yang ada masih ada mak pak tuu.. jaga laa mereka bebaik.. doa ibu.. magnet rezeki

Kasih ibu sampai ke syurga.. kasih ayah sepanjang masa.. kasih saudara bila berada..

Oklaa.. bye bye semua

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

9 comments:

Wida said...

Insaf je aku baca entri ni..terima kasih fizal..

2bz4money said...

kalu aku ada plan/projek besau2, selalu maklum kat mak dulu..mmg doa mak setakat ni semuanya termakbul..arwah ayah pulak sumber ilham/doronganku..betul mmg tu magnet rezeki..

Pena QS said...

Ya, sy bersetuju dgn pendpt JURUUKUR, petua murah rezki jgn lupa mak ayah. Banyak atau skt pemberian kita bukan persoalan, tp yng nyata keikhlasan & tanggungjawab kita sbgai anak tidak dilupkan.

Mat Utie said...

Wah..terharu baca entri ni..u r absolutely right..tq tuan juruukur seronok sy baca..

sourplum said...

sy sokong o/

juruukur said...

tima kasih semua.. bukan aku.. tuu pesan wak S.. dan aku lak.. syer ngan kekawan semua..

KEOWN said...

aku sokong 1 juta peratus based on my xperience.

ojah said...

yes.. setuju sesangat... peringatan for myself as well... so that jangan bakhil dgn ibu ayah.. cz masa untuk berbakti semakin singkat dengan setiap perjalanan masa...

Pokli.com said...

alhamdulillah perkongsian yg mmg benar
saya mmg selalu amalkan benda2 ini esp kalau kita berniaga

sebelum pergi beli rumah lelong....call mama di kampung...minta ampun..maaf..suruh mama doa agar menang rumah lelong

pastu nak beli je hartanah...minta maaf lagi...suruh mama berdoa agar usaha anaknya berjaya

lepas tu saya berniaga emas
minta maaf dgn mama juga
suruh dia doakan saya berjaya

dan satu lagi nak kongsi

KENA MINTA MAAF DENGAN PASANGAN MASING2....agar mereka REDHA dgn apa yg kita buat....so kalau malam2 pergi TT dgn kawan2...client....pasangan kita paham yg kita pergi tambahkan kenalan & networking + tambah ILMU

amin

sharing is caring

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP