Friday, February 12, 2010

ADA GERAN.. ADA NILAI..

Hari niii.. belah pagi.. aku ada meeting kat Sepang.. pastu belah tengah hari lak.. ada meeting kat Kajang..

Pengalaman aku laa.. sebelum nii.. biasanya orang jumpa aku.. nak suruh ajar.. macam mana nak mohon tanah kerajaan.. tapi baru-baru nii.. Si H jumpa aku.. dia tunjuk surat kelulusan tanah.. yang family dia dapat.... kat area Puchong.. uyooo

Al kisah ceritanya.. tanah nii.. family dia dapat.. sekitar tahun 90an.. tapi waktu tuu.. tak dee sapa yang ambik pott pun.. sebab mereka tak tau.. hal tanah tanih nii..

Benda nii berlarutan laa sampai ke hari nii.. dan baru-baru nii.. Si H jumpa aku.. dia bawak semua dokumen.. pastu terangkan laa masalah tanah dia kat aku.. satu satu dia cerita.. sedih aku tengok muka dia..

Mula-mula tuu.. H nampak bluurrrr jee… tak tau.. nak buat apa ngan surat kelulusan tuu.. tapi bila aku explain one by one.. apa perlu buat.. strategi yang dia bole buat.. last last.. dia senyum sampai ke telinga.. he he he

Tanah yang H dapat tak besar pun.. cuma lebih kurang 20,000kp jee.. tapi area Puchong beb.. aku rasa.. mau sekaki kurang-kurang pun dalam RM25 tuu.. kayo kayo.. 20,000kp x RM25 : RM500,000… aduhhhh bestnya.. duit freee tuu.. rejeki terpijak tuu broo

Aku cadangkan laa.. sapa-sapa yang dapat tanah kerajaan tuu.. bagus uruskan laa tanah korang sampai dapat geran.. bukan apa.. senang kita nak urus niaga.. nak jual…. nak pajak.. nak gadai.. semua senang.. sebab pihak bank.. dia orang tengok geran.. kalo ada geran.. ada nilai.. tak dee geran.. mereka tak pandang pun

Selain tuu.. kalo tanah kita tuu.. ada terlibat ngan pengambilan balik oleh kerajaan.. kena nak buat jalan kee.. nak buat parit kee.. senang kita nak dapat pampasan

Apa pun.. tahniah kepada saudara H.. ko sudah jadi orang kaya sekarang.. he he he he..

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

5 comments:

~tuah.rimbun~ said...

seronok nya...
dpt tanah percuma..
bekas2 lombong pun kalo ada yg bleh apply mtk dr gomen, aku nk jgak..

Shaiful said...

ADA GERAN BARU ADA NILAI.....BETUL3x
Al-kisah sorang client aku terbeli tanah TOL, murah katanya ! Lagi best dia minta buat proposal utk sub-divide, nak bagi anak2 dia. Terlopong gak aku masa tu, cemane la nak susun ayat nak cakap benda tu xleh buat & tanah TOL ni blum jadi milik dia lagi.

2bz4money said...

Kena keje gomen baik2, untung2 dpt tanah kurnia dari negeri, itu pun kalu pegang jawatan besau..

-tuanbri- said...

knp pulak yg kerja kerajaan je yg dapat ?

kalau berkhidmat utk negara ?

Masalah utama, kalau kita nak minta tanah, mesti ada org yg potong line...mana datang info tu ?

tuanbri.com

juruukur said...

he he he.. tak dee potong potong.. sapa bole dapat info.. pastu tanah tuu.. kita dah usaha lak.. tanam ngan pokok-pokok.. Insyaallah kita bole dapat..

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP