Friday, October 10, 2008

ENCIK RAFI SUKA BELI TANAH

Sekarang nii aku semakin minat membaca. Lebih lebih buku yang melibatkan pasif income dan motivasi. Sebab aku nak tau teknik nak jadi kaya. Pengalaman usahawan usahawan lain yang berjaya. Jadi hari ni aku beli lagi buku tulisan ROBERT KIYOSAKI. Dia seorang usahawan dan menulis untuk menceritakan pengalaman jatuh bangun dia sebagai seorang usahawan..

Ok lah.. awal awal pagi lagi, En Rafi dah call aku.. Dia nak jumpa pukul 12 tgh hari kat ofis dia. Nak bincang pasal tanah yang baru dia beli. Katanya 4 ekar di Hulu Langat dan 3 ekar di Kajang. Sebenarnya hari ni aku agak banyak meeting. Tapi bila En Rafi ajak jumpa.. Aku sanggup cancel meeting yang lain.. sebab bila jumpa En Rafi.. pasti aku boleh belajar idea baru..

Aku nak syer sikit dengan korang pasal En Rafi.. En Rafi nii dia seorang kontraktor. Jadi banyak lah projek-projek gomen dia dapat. Projek buat longkang, turap jalan, supply barang, maintannce dan lain lain lah.. Apa yang dia buat, sebahagian payment yang dia terima, dia akan labur dengan beli asset, dia beli kedai, beli tanah tanam dengan kelapa sawit.. Target dia, supaya pasif income hasil asset asset yang dia ada, mesti lebih tinggi dari perbelanjaan office. Jadi dia tak perlu bimbang dengan tekanan ekonomi pada masa akan datang.. Hebatkan..

Kalau dia ada cash lebih pulak.. Dia akan cashkan kedai-kedai yang dia ada. Sebabnya kebanyakkan nilai kedai dia dah pun naik antara 150% dan lebih berbanding nilai semasa dia beli dulu. Lepas tu dia mohon OD ke atas kedai tu. Maksudnya dia ada pasif income hasil sewa kedai, pada waktu yang sama dia ada OD untuk invest benda lain pulak..

Tima kasih En Rafi.. sebab sedia kongsikan sedikit idea investment dengan saya.. TQ, TQ

Tugas aku ialah untuk ukur sempadan dan topografi semua tanah yang baru dia beli tadi. Pastu simpan rekod tanah baik baik. Bila dah siap ukur, aku akan adakan site visit pulak, untuk tunjukkan sempadan yang dah aku tanam pd En Rafi. Jadi mudah lah nanti Indon dia nak buat pagar.. Hehe..

Apa yang menarik, dia langsung tak kisah samada tanah yang dia baru beli tu, ada jalan atau pun tak. Sebabnya dia beli tanah untuk tujuan pertanian. Pastu tanam kelapa sawit. Untuk dapatkan pasif income. Asalkan Indon dia boleh sampai tanah tu, dan hasil pertanian boleh dibawa keluar. Bagi dia dah cukup memadai. Mudahkan... heheh

Oklah En Rafi.. nanti bila dah siap kerja ukur,, kita akan buat site visit.. bye bye..

4 comments:

Anonymous said...

Tq faris..

faridz aswadi said...

sama2.. wah.. dah mula ramai membanjiri blog kau. tahniah gak..

Anonymous said...

Ko yang tolong faris.. heheh.. best gak

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP