Wednesday, October 8, 2008

BUKU "RICH KID SMART KID"

Tadi aku ada meeting kat KL. Janji dengan klien pukul 3.00ptg. Tiba tiba klien mintak tangguh pukul 4ptg. Aku tak tau nak gi mana. dari poyo poyo tak tau nak buat apa.. Jadi aku gi lah lepak kat 1 Utama. Sambil tu masuk MPH kedai buku. Mana lah tau ada buku buku yang menarik yang boleh aku beli. Carik punya carik.. Aku jumpa buku rich kid smart kid tulisan robert kiyosaki. Apa lagi aku pun beli lah.. mahal gak buku nii ekk..

Lepas tu aku lepak kat Mc Donald sambil baca buku. Ehh menarik lah buku nii.. Banyak info yang boleh aku dapat. Aku cadangkan sapa sapa nak ajar anak jadi kaya.. minda kaya.. kreatif... bagus baca buku nii.. heheh.. bagus sangat

Jom aku kongsi sikit apa yang aku dah baca.. kalau dulu mak bapak asyik suruh anak anak belajar bagus bagus.. pandai.. masuk u, dapat result bagus, pastu kerja, jadi profesional, jadi juruukur, lawyer, jadi doktor, kerja gomen, sebab ada pencen, stabil, selamat.. nasihat macam ni hanya sesuai pada zaman 90an jee. Sebab sekarang nii zaman informasi, ramai yang kaya dari golongan usahawan IT (Bill Gate), artis (penyanyi rap, musician, pembuat lagu, model), atlit (Tiger Wood, Micheal Jordan).. dan lain lain lagi lahhh. Golongan ni lebih kaya dari profesioanal.. jangan lah kita pergi jauh. Dalam negara kita cukup. Cuba tegok Siti Nurhaliza, Rosyam Nur, KRU.. Apa kelulusan mereka, berapa asset mereka, berapa banyak anugerah yang dia dapat.. royalti kaset jee tak habis makan.. heheh

Jadi sekarang nii aku kena tukar sikit, teknik nasihatkan anak aku.. belajar bagus bagus, bijak bijak, dapat result baik, masuk u, belajar carik duit, jadi bisnesman, jadi investor, tingkatkan pasif income, jadi bos yang baik, jadi bos yang bermaruah.. hehe hehe..

Ok la.. aku nak sambung membaca.. bye bye..

No comments:

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP