Friday, March 5, 2010

SAPA KATA KAT MASJID TAK DE BISNESS..

Hari nii aku lepak ngan Dato I kat KL.. saje jee borak borak kosong.. lama betoi aku tak jumpa dia.. dan aku perhatikan sekarang nii.. Dato I nampak lebih tenang & selesa berbanding sebelum nii.. hebat Dato I sekarang.. tahniah tokk

Selain tuu.. banyak benda baru.. aku blaja hari nii.. pasal financial IQ.. pasal investment.. pasal contact dan banyak lagi laa

Dalam borak-borak tuu.. aku pun cuba-cuba laa tanya rahsia kejayaan dia.. mana laa tau kalo dia nak cerita.. bole gak jadi panduan untuk kita semua.. tul tak?

Sayang tau.. bagi mereka yang dah berjaya.. yang dah kaya raya nii.. aku percaya.. dah tentu korang semua ada teknik tertentu.. cara tertentu.. sebab tuu korang bole kaya.. tapi kalo kita tak syer ngan orang lain.. ilmu tuu habis cam tuu jee nanti.. bila kita mati.. ilmu tuu ditelan bumi.. he he he… sayang laa kann

Sebaliknya kalo kita syer ilmu tadi.. ramai orang dapat faedah.. kat dunia kita kaya.. pastu kat akhirat dapat lak pahala.. kan syookkk tuu..

Ok laa berbalik cerita Dato I.. dia nii buat bisnes hampir 20 tahun.. macam-macam bisnes dia ada.. hartanah ada.. IT ada.. trading ada dan lain-lain laa.. dan dalam tempoh tuu… banyak ranjau yang dia lalui.. pendek kata.. dia dah masak ngan sepak terajang bisnes laa..

Untuk atasi masalah tuu.. apa yang dia amalkan.. setiap hari.. dia akan pastikan.. waktu Magrib & Isyak.. dia wajib solat jemaah kat masjid.. dan masa dengar kuliah.. antara solat Magrib ngan Isyak tuu.. waktu tuu dia berkawan.. dan dari situ.. dia bina contact..

Menurut kata dia lagi.. sekarang nii.. 90% projek yang dia ada.. datangnya dari kekawan masjid.. MasyaAllah.. hebatkan rezeki Allah

Orang lain buat bisnes kat golf club.. kat pub... tapi ada orang lain.. dapat projek kat masjid… ayooo malu laa.. projek besar-besar lak tuu.. he he he

Bagi aku.. cara nii bagus kita renung-renungkan.. mana laa tau sesuai ngan bisnes korang

Tima kasih tok.. sebab syer teknik dato.. tq tq

Bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

6 comments:

2bz4money said...

Selain pahala berjemaah, networking/silaturrahim terjalin bila kita bersalaman..aku kalu berpindah ke tempat baru, memang wajib menyinggah masjid/surau, kat situ bermula ukhwah kiter..

juruukur said...

tul tuu boss

Anonymous said...

wow.... mmg membuka minda tul...

semang

sourplum said...

menyeru kepada kebaikan

rohaniah noor said...

tp jgn pulak sampai niat kita ke masjid tu utk cari networking bisnes.. bukan utk beribadah..

Lukeman Yusoff said...

bisnes juga ibadah sebenarnya...jom kita sama2 kembali kuatkan institusi/fungsi surau...

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP