Monday, March 22, 2010

JANGAN BIARKAN TANAH PUSAKA ANDA

Ni.. aku nak pesan kat kekawan semua.. terutama yang ada tanah pusaka.. aku syorkan sangat.. korang uruskan tanah pusaka tuu.. jangan biarkan cam tuu jee.. rugi beb

Walaupun ramai yang complain.. kos nak uruskan tanah nii.. mahal laa.. pastu ada yang bagi tau.. mereka gaduh adik beradik laa.. tapi bagi aku.. apa pun cabaran yang datang.. korang duduk bersama.. atasi semua cabaran tuu

Setakad hari nii… aku banyak jumpa.. terutama tanah Rezab Melayu.. satu geran banyak nama… ada yang 10 nama.. ada yang 42 nama pun ada.. macam-macam laa.. kalo tak diuruskan tanah nii.. lambat laun.. tanah nii tak dee nilai beb.. sayang ooo

Baru-baru nii.. aku ada uruskan tanah sorang klien nii.. nama dia En A.. tanah dia kat Bangi.. luas tanah tuu 4 ekar.. tapi part dia.. cuma sekar lebih jee.. dan hari nii.. urusan tanah tuu.. dah pun selesai..

En A dah pun dapat geran individu.. horeeeyyy… ayooo banyak happy ini orang.. siap belanja aku makan lagi.. he he he.. dan aku dapat tahu.. dia dalam proses jual tanah tuu.. ngan harga RM600K.. ayoooo manyakkk syookkk oooo

Bagi aku laa.. apa laa sangat RM10K tuu.. bayaran uruskan tanah tuu.. berbanding nilai RM600K yang dia dapat..

Kalo korang ada tanah pusaka.. korang fikir-fikirkan benda nii

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

9 comments:

palie said...

fizal..kalo tanah kat perlis boleh minta tolong x?

mdizone said...

aku pon ada kawan nak mintak tolong tgk kan tanah ayah dia kat perak.nanti aku tolong set kan appointment

ojah said...

hmmm saya ada yg belah mak ngan ayah... dua-dua sekangkang kera tapi ok la tepi jalan besar kat Kelate... potensi cantik.. wat kedai ke sewakan..

kalu nama ramai-ramai gitu kira guana eh??

ojah said...

hmmm saya ada yg belah mak ngan ayah... dua-dua sekangkang kera tapi ok la tepi jalan besar kat Kelate... potensi cantik.. wat kedai ke sewakan..

kalu nama ramai-ramai gitu kira guana eh??

kayzen said...

tanah pusaka xder.. tapi tanah kubur konpom geran individu dah ader.. hehehehe

Abe said...

Tak semua yang meninggal ada kuburnya...

Dan kebanyakan tanah kubur adalah tanah wakaf dan ia bukan milik individu (leasehold?).

juruukur said...

palie.. kalo kat perlis.. bagus lantik juruukur kat sana. untuk bantuu.. sebab mereka lagi paham.. keperluan jabatan teknikal kat sana..

ojah.. kalo nama reramai.. kasi buat pecah bahagian.. supaya masing bole dapat geran individu.. bial dah dapat geran tuu.. pastu bole laa develop tanah tuu.. bikin kedai bole.. bikin rumah bole..

kayzen.. he he he.. aku sekarang nii.. ada bebrapa kes.. buat kubur cina ooo.. mau order kaa?

ikhwankia said...

kalu tanah pesaka yg banyak nama memang bermasaalah...senang jual je...bagi2kan duit. Fizal kalu ade maklumat tanah yg macam tu..pass lah info...mana tau kot mampu beli...nak ikut jejak langkah kwn2 yg telah berjaya..

juruukur said...

ikhwankia.. ok boss.. he he he

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP