Saturday, March 20, 2010

PESAN HJ O.. PESANAN KERAMAT

Lama betoi aku tak ke udara.. dalam tempoh 2 minggu nii.. banyak betoi.. benda-benda baru aku blaja

Baru-baru nii.. aku berkesempatan borak-borak ngan Hj O.. Hj O nii macam kita gak.. suka invest dalam hartanah.. dia suka beli landed property.. bila rumah tuu siap.. pastu dia jual balik.. jadi dapat laa dia untung sikit..

Selain tuu.. hobby dia.. suka beli bungalow lama.. dia kasi repair-repair.. kasi cun-cun.. pastu jual balik.. ayooo banyak kaya laa ini orang tua

Tapi kan.. sepanjang aku borak-borak ngan Hj nii.. aku cukup tersentuh laa.. bila Hj O banyak kali pesan kat aku.. dan aku rasa.. bagus gak aku syer ngan korang semua..

Pesan Hj O

“ Hafizal.. walaupun kita ada pasif income yang hebat, walaupun kita ada harta jutaan ringgit.. tapi.. kalo kita tak mampu.. bawak anak kita pergi masjid.. solat jemaah.. kita adalah orang yang gagal Hafizal”

“ Hafizal.. kita tak cukup hebat.. kita tak cukup integriti Fizal... kalo kita tak mampu sembahyang subuh berjemaah kat masjid”

“ Hafizal.. sehebat mana kita membaca.. walaupun beribu buku kita baca.. dari kalangan penulis yang hebat.. tapi.. kalo kita tak mampu luangkan masa.. 30 minit setiap hari.. untuk baca Al-Quran.. kita adalah orang gagal Fizal”

Ayoooo.. bila Hj O pesan macam tuu.. tiba-tiba jee aku jem beb.. terkedu jap waktu tuu.. berubah air muka kejap

Ya Allah.. aku syukur sangat.. sebab dalam sibuk-sibuk aku usaha.. carik harta dunia.. ada gak insan mulia.. bagi nasihat cam nii kat aku

Untuk Hj O.. terima kasih banyak-banyak Hj.. sebab ingat saya.. saya janji.. saya akan ingat pesan Hj.. dan saya akan ubah sikap.. terima kasih Hj O.. Saya doakan Hj sekeluarga sihat sejahtera. Amin

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

9 comments:

ojah said...

yeszaaa.... bagus peringatan haji O... jgn ingat harta dunia je.. saham akhirat kena labur jugak.. thanks for reminding.. ;)

juruukur said...

tul tuu ojah.. dunia akhirat kena seimbang

ikhwankia said...

..tu lah idola mukmin yang berjaya..alangkah baiknya kalu ramai lagi macam tu..aku percaya kite semue nak jadi macam Hj O jugak..kalu boleh tuan Hj O ajaklah kite joint ...kite tubuhkan group yg kuat utk lonjakkan ekonomi ummah supaya dapat tandingi kaum yg lain...ini pun jihad jugak...kite perlu gerak cepat..kite tidak boleh leka ..krn kaum lain tu telah gerak jauh kedepan...pesanan keramat tuan Hj tu adalah selaras dengan tuntutan agama...kite hendaklah sematkan didada sebaik2nya...jazakAllahu khairan kathira..

juruukur said...

ikhwankia.. allah hu akhbar

Anonymous said...

mendalam sungguh pesanan ni utk aku & semua...



-remy

kerapusenangin said...

nasihat yang berguna untuk kita semua...

nasib baik Hj O tak nasihat... "Hafizal, sebanyak mana pun pelaburan kita, ke dalam tanah jua kita akhirnya, dah banyak ke pelaburan akhirat engkau? :)

MattDemon said...

Alhamdulillah..thanks for sharing..:)

peruzz said...

ini salah satu sebab kenapa saya slalo layan blog bro fizal...

selain ilmu dunia.. tidak dilupakan jugak diselit..ilmu akhirat..
thankss pasal share nahihat haji o tu bro..
teruskan mengarang...

juruukur said...

kerapusenagin.. pelaburan akhirat tak dee lagi nii.. he he he

matt & peruzz.. mana-mana yang baik... datangnya dari Allah.. mana-mana yang tak baik tuu,, dari aku laa.. hu hu hu

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP