Tuesday, May 4, 2010

TANAH KENA DIBAGI NYAWA

Semalam aku ada meeting ngan En A dan En M kat Bangi.. kita orang bincang.. pasal projek padang bola.. yang dia orang tengah buat sekarang nii..

Kejap jee.. kita orang bincang pasal padang bola.. last-last bincang pasal tanah. Hebat dia orang nii.. tanah banyak betoi.. bersepah-sepah.. pastu nak upgrade macam-macam.. nak buat lot bungalow laa.. nak buat stor laa.. he he he

Aku syorkan sangat.. kalo korang ada tanah.. mau tak mau.. korang kena bagi nyawa kat tanah korang tuu.. maksud aku.. kita kena selalu datang tanah tuu.. kasi bersihkan tanah tuu.. buat aktiviti kat tanah tuu.. macam buat stor kee.. buat rumah pekerja kee.. buat pondok kee.. nanti lama-lama.. tanah itu akan hidup.. tanah tuu ada aura tersendiri

Macam baru-baru nii.. aku lawat satu kampung nii di Beranang.. tanah klien aku.. 3 ekar jee.. diceruk kampung.. pastu hujung kampung lagi.. tapi bila datang tempat nii.. best laa.. ada macam-macam aktiviti.. dia orang bela monkey.. bela burung.. ayam hutan.. lembu.. kambing.. pastu ada aktiviti buat kerepak.. kuih-muih.. lain macam suasana dia.. best ooo aura dia

Jadi pasni.. jom kita hidupkan balik tanah-tanah kita.. kita kasi nyawa balik tanah kita..


Kalo tanah orang lain dah ada aura.. tanah korang macam mana? he he he

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

3 comments:

AlFateh said...

"Jadi pasni.. jom kita hidupkan balik tanah-tanah kita.. kita kasi nyawa balik tanah kita..

Kalo tanah orang lain dah ada aura.. tanah korang macam mana? he he he"

betul tu tuan, ingat tak..sbb tu dlm kitab ada bab ihya'il mawat

bukan bab nak mhidupkan org mati hehe tp bab 'mhidupkan tanah'. kwn sgt stuju istilah tu, memg tanah yg hidup akan ada aura tsendiri.

byk benda kita kna hidupkan..dah kerja kita, kalu tak susah nak jawab nanti...tq

juruukur said...

alfateh.. tul tuu.. tanah hang banyak kat dengkil tuu.. bila nak upgrade nii? he he he

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP