Wednesday, May 5, 2010

KECIK TAPAK TANGAN, LORI TANAH KAMI TADAHKAN

Hari nii.. separuh hari aku kat KPJ hospital.. bawak anak aku Si Naufal jumpa doctor.. kesian Naufal aku.. jatuh main jongkang jongkit.. he he he.. biasa laa budak-budak.. tengah lasak lak tuu.. tapi alhamdulilah sangat laa.. luka Naufal tak laa teruk sangat.. seminggu dua baik laa tuu.. Insyaallah

Pastu.. aku gerak pergi uruskan tanah Cik Z kita.. tanah dia kat Hulu Langat.. best laa Cik Z kita nii.. mak dia bagi tanah oooo.. tanah pusaka laa.. free jeee beb.. luas tanah tuu 4 ekar

Bagus laa Cik Z nii.. bila dapat jee tanah dari family.. cepat-cepat dia kasi urus.. katanya nak bersihkan tanah tuu… pastu nak ugrade buat bungalow.. bagus bagus.. bole untung juta-juta tuu.. he hehe

Biasalaa.. bila bincang pasal tanah nii.. first sekali.. aku kena semak geran tanah dia dulu.. dalam geran sementara tuu.. bagi tau luas tanah Cik Z.. cuma 4 ekar jee.. tapi bila aku semak ngan Jabatan Ukur.. aku dapati.. tanah dia bukan 4 ekar bebb.. tapi sebenarnya 6 ekar.. Terkejut beruk dia kejap.. he he he.. dapat extra tanah 2 ekar lagii.. he he he..

Untung tuu.. aku rasa.. tanah dia nii mau sekar dalam RM300K.. kalo dapat 2 ekar.. RM600K tuu beb.. sapa nak bagi.. rezeki terpijak tuu

Ok laa.. benda nii bole berlaku.. sebab dolu-dolu tak dee teknologi.. pejabat tanah buat geran sementara.. mereka pakai tekap jee..mereka ambik pelan dari Jabatan Ukur.. pastu kasi tekap.. pastu mereka pakai pembaris scale.. kira pajang x lebar.. untuk dapatkan luas tanah tuu.. jadi dah tentu laa ada error sikit

Tapi bagi kes Cik Z nii.. kira seronot sangat laa.. sebab dia dapat extra tanah.. tapi ada kes gak sebelum nii.. ada tuan tanah.. yang dapat tanah kurang.. so korang kena hati-hati ekk

Jadi aku syorkan sangat laa.. kalo korang ada tanah.. yang status geran sementara tuu.. bagus korang kasi cepat-cepat semak tanah korang tuu.. cepat-cepat dapatkan geran kekal.. sebab mana laa tau.. korang bole dapat extra tanah gak cam Cik Z kita..

Jadi.. jom kita semak-semak tanah kita.. jom jom

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

5 comments:

pak wan said...

seronoknye diaaa.. best best :)

juruukur said...

best ojah.. kalo aku dapat tanah tuu.. kayo pakcik.. he he he

aku kasi pecah 3 tanah tuu.. 4 ekar, sekar, sekar.. pastu yang dua ekar tu.. kasi jual..

bole dapat 600k.. kayo pakcik kejap..

bling2 said...

rezki org...
tanye dia nk jv x? hehe

bro, tnh ni ok x?
http://www.mudah.my/Tanah+dusun+di+ulu+beranang-5202406.htm

juruukur said...

bling2.. he he he.. segan laa nak tanya..

Royal Engineer Regiment said...

Salam bang.suka la baca blog org melayu yang berjaya.teringin gak nak jd camtu tp tgh collect knowledge n kna tanya otai2 mcm abg.menarik buat bisnes hartanah ni.nak tanya la bang bapa sy punya tanah dekat kg dlm resit bayar cukai tanah appear noname.napa ek bang..cmana nak buat ni..cukai kna bayar gak..

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP